Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sundheds spil til børn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med Aminoer. Jeg er lidt i en jungle af spørgsmål så jeg tyer til visdomskilden i oasen af det mørke ingenting.

I forbindelse med vores udvikling af et nyt koncept til fitness industrien er vi blevet kontaktet af 2 speciale studerende fra Aalborg Universitet. De ønsker at samarbejde med os om at udvikle et online spil/community til børn og unge om sport, bevægelse, kost og sunde vaner alt sammen bygget sammen op omkring vores interne vidensdatabase om samme emner. Kort sagt bruge vores viden ekstern til uddannelsesmæssige formål.

Vigtigt for dem er at de skal ikke være et "løfte pegefinger, men et "udforsk en ukendt virtuel verden og overfør det til praksis på langt sigt"

Da vi selv er i den sene del af opstartsfasen er en kapital investering fra vores side udelukket. Men vi ser en enorm samfundsmæssigt gevinst ved spillet i de læringsprocesser og værktøjer de to kandidater har på tegnebordet. De vil gå igang lige meget hvad men vi kunne godt tænke os at løfte deres viden og speciele ud til alle så deres speciale og viden kan gavne Danmarks børn og unge.

Vi søger derfor råd om: FIndes der steder man kan søge om udviklingstilskud til sådanne projekter?

Hvordan gribe vi denne proces an, da vi ikke har tænkt os at starte et nyt firma om ideen, men stadig ønsker at sprede produktet ud til børn og unge?

Giv mig  jeres guldkorn, de plejer at være der Party!!!

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:24
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:20

Hvis det er specialestuderende, har I næppe tid til at vente på tilskud fra offentlige puljer.
Jeg ser kun sponsorater som mulighed i dette tilfælde.

I kan selvfølgelig søge Trygfonden og andre store private fonde, men én stor donor, som vil profilere sig på spillet er for mig at se den rigtige vej.
Måske Coop?

Hvis I har god tid, vil jeg gerne give tilbud på at gennemføre en grundig fundraisingproces.

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:32

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Hvis det er specialestuderende, har I næppe tid til at vente på tilskud fra offentlige puljer.

Hehe ventetid har man vel sjældent tid til. Vi satser på at deres speciele bliver afsættet til udviklingen og forskningen bag dette. Vi vil bestræbe os på at lave en mini model af spillet i selve perioden.

Da hele ideen ligger op til en stor forkromet model har vi "tid" til at søge noget til selve tiden bagefter hvor de 2 speciale studerende gerne skulle være kandidater og derefter kan kaste sig fuldtid over udviklingen en komplet pakke. Men da vi som nystartet firma ikke kan ansætte 2 kandidater men stadig ser hele ideen som genial, vil vi gerne støtte, investerer tid og forskning i projektet. Midlerne må vi så se om vi kan rejse andet steds.

Hans, dit tilbud om en fundraising er meget velkomment, men vil være spild af din tid da vi virkelig ikke har kapitalen til det in-house. Så mange tak for dit tilbud, men vil skåne dig for besværet.

Men jeg vil gå på søgning i diverse fonde og se om vi kan indkredse de rette steder. 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:28

Det lyder som et kanonspændende projekt, husk at give status på hvordan det går herinde så vi kan se resultatet :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)