Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En Super idé

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle Aminoer

Jeg går på HHX 2. år.

Til næste år skal vi så igang igen med Young Enterprise, det er anden gang jeg deltager første gang på første år.

På 3. år vil jeg rigtig gerne sparke r.. og lave et superprodukt/koncept, jeg mangler bare lidt noge ideer.

Har tænkt lidt på noget der henvender sig til Virksomheder, men ellers bare hvad "I lige går og mangler" i hverdagen..

Ved godt det er lidt at nasse på andres gode ideer, men nu forsøger jeg altså..

Tjek hjemmesiden www.ye.dk

Iværksætterhilsen

Mikkel
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en super ide. Et nyt produkt der kan sælges til bla bil ejer men også virksomheder generalt. Det kan også sælge til private uden biler, ja selv fly industrien er begyndt at købe produktet.

Produktet er ved at være nede i en fornuftig pris klasse. Der er tale om et hightech produkt. Kan ikke sælges via webshop. Kræver at man skal ud til kunden.

Pt. ingen der sælger det her i Danmark. Efter min viden. Har søgt efter det via. Google.

Jeg vil gerne sælge ideen til dig for 1000,- kr. Da jeg har lært at intet er gratis.. hehe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20

Remydk:

Jeg vil aldrig tage penge for sådan noget. Jeg vil dog heller aldrig forlange noget for denne information.

Hmm... Ser ikke den store forskel på dit og mit indlæg!

Bort set fra der ligger mange 100 timers arbejde bag af finde min producent + en rejse til Saigon!

Men ja, du er åbenbart ved at lære lidt ;)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:17

Jeg vil faktisk godt kaste en ide i spil...

Et email-system so kan bruges internt såvel som eksternt som automatisk sam-kører alle relevante online kalendere.

Scenariet: En afdelingschef sender eks. en email til 3 medarbejder med oplysninger om eks. et møde en specifik dato. Emailen bliver læst, datoen bliver måske noteret på en Post It... når mødet oprinder er Post-It sedlen væk eller emailen er druknet i tusinde andre.

Systemet skal en funktion hvor EMNE, dato og klokkeslet automatisk ligges ind i den pågældende medarbejders kalender - som reminder. Aftalen skal så poppe op - ligesom det fungere idag med eks. Outlook kalender.

Fordelen er at man ikke skal foretage sig andet end at notere sig et specifikt møde - man kan for så vidt slette mailen m.m.

Mvh.
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg tænkte hvis du få 1000 kr for det... så hvorfor ikke...lol

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:35

Lasse Burholt:

Jeg vil faktisk godt kaste en ide i spil...

Et email-system so kan bruges internt såvel som eksternt som automatisk sam-kører alle relevante online kalendere.

Scenariet: En afdelingschef sender eks. en email til 3 medarbejder med oplysninger om eks. et møde en specifik dato. Emailen bliver læst, datoen bliver måske noteret på en Post It... når mødet oprinder er Post-It sedlen væk eller emailen er druknet i tusinde andre.

Systemet skal en funktion hvor EMNE, dato og klokkeslet automatisk ligges ind i den pågældende medarbejders kalender - som reminder. Aftalen skal så poppe op - ligesom det fungere idag med eks. Outlook kalender.

Fordelen er at man ikke skal foretage sig andet end at notere sig et specifikt møde - man kan for så vidt slette mailen m.m.

Mvh.
Lasse

Så vidt jeg ved findes det da allerede. Hvad f.eks. med IBM Lotus Notes, som mange større virksomheder bruger?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:04

Da Silva:

[

Så vidt jeg ved findes det da allerede. Hvad f.eks. med IBM Lotus Notes, som mange større virksomheder bruger?

Jamen, så er den ged jo barberet - sådan ved nærmere fundering så er det jo også logisk nok at det findes ;-)

Omvendt, så der vel altid plads til endnu en spiller ;-)

MVH.
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:14

Tja... Jeg tror nu nok at det der Lotus sjov er temmeligt meget målrettet mod store virksomheder og derfor er det nok en smule omkostningstungt.

Jeg tror da i den grad at ideen vil være levedygtig hvis den kan gennemføres på en måde så den økonomisk kan passes ind i budgetterne hos små og mellemstore virksomheder.

/Peder 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Peder TakeTwo.dk:

Tja... Jeg tror nu nok at det der Lotus sjov er temmeligt meget målrettet mod store virksomheder og derfor er det nok en smule omkostningstungt.

Jeg tror da i den grad at ideen vil være levedygtig hvis den kan gennemføres på en måde så den økonomisk kan passes ind i budgetterne hos små og mellemstore virksomheder.

Det skal jeg så ikke kunne sige. Ved bare at det findes, da jeg selv bruger det hver dag, men du har sikkert ret...

Fra Vordingborg
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:39
Tak for svarene

Den med at købe ideen til tusinde kroner kan jeg ikke rigtig bruge, jeg har for det første ikke tid til at tage ud til kunder, ooog, målgrupper er liidt stor..?

Den med mailsystemet virker okay.
Men må være ærlig og sige at jeg ikke er så meget computernørd så jeg kan udvikle et sådan system.
og mener at apple allerede har det i deres nye iLife 08...

Hører meget gerne hvis der er andre ideer..
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)