Ja så må jeg altså lige have afløb for lidt fustration. Vi har en indløsningsaftale med PBS om brug af Dankort i vores internetbutik. Igår så jeg så en transaktion med et minus foran, altså et beløb der var hævet. Jeg kunne se at det var et gammelt transaktionsnr. som vedrørte en betaling foretaget den 29/12-05 for leverede varer (varerne blev leveret), som altså var tilbageført igen. Jeg ringede først til min bank som kontaktede PBS og efter lidt snak frem og tilbage var beskeden fra PBS, at jeg selv skulle kontakte dem. Dette gjorde jeg så og efter, endelig, at være kommet gennem deres telefonsluse, kom jeg i kontakt med en medarbejder. Jeg kunne ikke umiddelbart få et svar, så hun ville ringe tilbage, hvilket hun så gjorde her til formiddag. Jeg fik at vide at der var gjort indsigelse og skulle herefter oplyse hvilket navn og adresse jeg havde fået oplyst. Dette stemte ikke overens med kortholders og jeg fik at vide at samme adresse var opgivet i en anden butik hvor det pågældende kort også var brugt. Jeg fik så at vide at det var nomal procedure at tilbageføre beløb også uden at advisere butikken og at beløbet (536,25 kr.) var mit tab, og at jeg skulle foretage en politianmeldelse.
Det som undrer mig mest er at det sker pr. automatik uden at man på nogen måde bliver underrettet og har mulighed for at tage til genmæle, og hvorfor foretager PBS ikke en anmeldelse når de ved at kortet er misbrugt? Jeg foretog så en politianmeldelse til det lokale politi, som bor 12 km fra mig. Der gik ca. 1 time og så stod der en flink politimand og optog rapport og fik en kopi af fakturaen med sig. Så stor ros til politiet.
Men jeg føler s.. at min retssikkerhed er truet, når PBS uden varsel hæver penge på min konto! Er der andre som har oplevet noget lignende? |
Synes at PBS har fået et meeeget dårligt ry herinde nu
Og jeg spiser kun søde sager