Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på Frames opbyggede sider.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Sorry Fay, men det er ganske enkelt ikke korrekt. Og således er det et forbandet dårligt "godt råd" at give.

Man kan søgemaskineoptimere frames - sådan er det bare!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:58

> Man kan søgemaskineoptimere frames - sådan er det bare!

Ja, men hvis du er i  skarp konkurrence med sites der ikke benytter frames og optimerer ordentligt så er du fucked. Og det er absolut et faktum!

Iøvrigt var min kommentar henvendt til dit vrøvl om PageRank. Hvad er din pointe med at give så forkerte råd? Jeg forstår ganske enkelt ikke pointen i at forsøge at bilde folk noget vrøvl ind.

Men dig om det - i sidste ende må dem der læser denne tråd jo selv om de vil stole på mig eller dig. Sådan er det. For jeg gider virkelig ikke forsøge at overbevise dig - det er jeg hamrende ligeglad med. Jeg vil bare sikre mig, at dem der læser denne tråd ikke hopper på dit vrøvleri.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:00

fay@fay.dk:

Mikkel deMib Svendsen:

Sorry Fay, men det er ganske enkelt ikke korrekt. Og således er det et forbandet dårligt "godt råd" at give.

Man kan søgemaskineoptimere frames - sådan er det bare!

Mikkel hentyder ikke til om man kan optimere framessider eller ej - men din ytring angående indgående vs udgående links.

Dertil skal det siges at det sikkert godt kan lade sig gøre at optimere i frames - men det er et bøvl. Jeg vil klart anbefale at man laver et redesign, og jeg kan mærke i denne tråd at de fleste seoer er med mig - undtagen dig fay.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:14

Ja - ja da, høflige er i jo ikke lige frem - jeg har skrevet at jeg skal ha' justeret min hjemmeside - da teksten på hjemmesiden blev oprettet var det trods alt rigtigt. Men mange kunder kan godt være lidt tidskrævende :-o

Jeg og andre lever af webdesign så jeg har ikke noget i mod re-design af hjemmesider. Mange gange undskyld hvis i ikke alle deler min mening om optimering af frames! (½ indrømmelse er vel bedre end ingen)!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:39

Jeg synes nu da, jeg var vældigt høflig? Jeg deler nu heller ikke din mening om optimering af frames - sådan at forstå, at selvfølgelig kan der gøres noget. Men 20 timers SEO på et frames website kan nok mere eller mindre erstattes af 4 timers SEO på et website, der er bygget efter moderne principper. Og der er da ingen, der i dag kunne finde på - i professionel sammenhæng - at bygge en hjemmeside i frames? Det håber jeg ikke...

Det, du skriver om PR, er til gengæld helt misforstået. Men det går nok endda - det er jo sat på plads nu. 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:40

Hvis man går ind på google.com - så er der et link der hedder "About Google" følger man det kan man komme frem til hvad google synes om frames. Der skrives fra Google:

Does Google index sites with frames?

Google supports frames to the extent that it can. Frames can cause problems for search engines because they don't correspond to the conceptual model of the web. In this model, one page displays only one URL. Pages that use frames display several URLs (one for each frame) within a single page. If Google determines that a user's query matches the page as a whole, it will return the entire frame set. However, if the user's query matches an individual frame within the larger frame set, Google returns only the relevant frame. In this case, the entire frame set of the page will not appear.

If you're concerned with how your site appears in the Google search results, please read Search Engines and Frames This document describes the use of the "NoFrames" tag to provide alternate content. If you use wording such as "This site requires the use of frames," or "Upgrade your browser," instead of providing alternate content on your site, then you'll exclude both search engines and individuals who've disabled frames on their browsers. For example, audio web browsers, such as those used in automobiles and by the visually impaired, typically do not support frames. Read more about the "NoFrames" tag.

Det er da meget muligt man kan lave et websites med frames med et udmærket resultat - men hvorfor skulle man dog det når man risikere at få problemer på grund af det. Som en ovenfor skriver er frames noget der hører sidste århundrede til  - heri er jeg fuldstændig enig.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 00:16

Thomas har fat i en god pointe. Vælg dog en holdbar løsning. Hvorfor vælge noget primitivt, som kræver mere arbejde og giver dårligere resultater, fremfor noget moderne, som kræver mindre arbejde og giver bedre resultater? Jeg fatter ikke din logik. Udnyt dog alle muligheder for at opnå en god placering - især når det handler om noget så simpelt som frames!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:27

fay@fay.dk:

Man skal da ikke bruge det samme titel tags på alle siderne - det ville da ikke være så smart. Jeg tror du har misfortolket mit indlæg, frames er ikke bedre end at undlade frames og de har bestem flere ulemper end de har fordele... Men de kan søgemaskine optimeres. - det er da ikke kun i danmar de ligger på side 1.

web designer og søgemaskineoptimering SEO

Du misforstår mig. Selvfølgelig skal titlerne være unikke. Det er bare ikke oplagt at man overhovedet putter title, metatags på ind indlejret frame. Men det kan gøres det er blot det jeg mener.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:27

fay@fay.dk:

Man skal da ikke bruge det samme titel tags på alle siderne - det ville da ikke være så smart. Jeg tror du har misfortolket mit indlæg, frames er ikke bedre end at undlade frames og de har bestem flere ulemper end de har fordele... Men de kan søgemaskine optimeres. - det er da ikke kun i danmar de ligger på side 1.

web designer og søgemaskineoptimering SEO

Du misforstår mig. Selvfølgelig skal titlerne være unikke. Det er bare ikke oplagt at man overhovedet putter title, metatags på ind indlejret frame. Men det kan gøres det er blot det jeg mener.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)