Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bror og jeg, samt søn og (voksne) datter kan søge penge i en familiefond fra nu, eller senere. Tror det er en form for arv, fra udenlandsk familie, ikke nær familie. Vi har alle ret lav indkomst. Min bror overvejer at lave et APS til Januar. Fond foreslår at sætte alles penge ind på min og min brors konti. Så vi selv kan overføre børns andel. Naturligvis betaler vi skat. Nogen gode råd? Mvh A

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:45

Det er nærmest umuligt at rådgive, da du ikke skriver nok oplysninger.

For overføres beløbet til jer og det er større beløb, så kommer der senere skat på som gaveafgift.

Hvis beløbet kommer fra udlandet, så er der ikke afgift på og derfor er det dumt at overføre større beløb til jer, som senere skal fordeles til børn.

Men da du næsten intet oplyser, så er det svært at sige.

Hvorfor ved du ikke hvad det er for penge? Du skriver, at du tror at det er en form for arv?

Nu er det ikke en eller anden Nigeria-mail, du har modtaget?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:08

Flemming:

Hvorfor ved du ikke hvad det er for penge? Du skriver, at du tror at det er en form for arv?

Nej, det lyder for mig mere som at et familiemedlem har fået indrettet en fond af de midler han/de har efterladt sig. Og som man så skal søge og godkendes til?

Hvis man så vil betænke sine børn kunne det jo gøres efter de almindelige gaveregler hvor man må give sine nærmeste en afgiftsfri gave på omkring 60-65.000.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:22

Birte Andersen:

Flemming:

Nej, det lyder for mig mere som at et familiemedlem har fået indrettet en fond af de midler han/de har efterladt sig. Og som man så skal søge og godkendes til?

Hvis man så vil betænke sine børn kunne det jo gøres efter de almindelige gaveregler hvor man må give sine nærmeste en afgiftsfri gave på omkring 60-65.000.

Det er ren gætværk du kommer med! Ud fra det trådstarter skriver kan der jo tænkes 100 forskellige scenarier.

Flemmings spørgsmål skal besvares (og gerne detaljeret) ellers gætter vi alle.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser heller ikke en forklaring på - arv som overskrift - og siden at trådstarter kan søge penge i familiefond - som ikke har med arv at gøre? Beskatning/afgift vil kunne være helt forskellig. 

Hvor det med at en bror skal oprette et ApS til Januar kommer ind i billedet er for mig også helt uklart - penge fra familiefonden skal vel i alle fald ikke direkte gives til et ApS?

Der skal derfor mange flere oplysninger til, men gå dog til en revisor eller advokat som kan stille de relevante spørgsmål og rekvirere de papirer der skal til at forstå dette her og få rådgivning om hvordan udbetaling bedst gives. 
Normalt - ved familiefond, skal der ansøges om penge fra fonden med et konkret formål - ellers er det næppe en familefond - men hvis det er - og det er en udenlandsk fond, så skal modtager beskattes af beløbet (da det jo ikke er velgørende formål mm) og selv angive beløbet i selvangivelsens rubrik 20

Jeg kan godt forså Flemmings spørgsmål om, at det vel ikke er et Nigeriabrev, hvor man ofte har arvet en fjern slægtning, ofte fra Afrika, ofte død efterladende sig mange millioner kroner, og nu mangler bare lidt oplysninger (som siden bliver til et lille beløb i depositum mm) for at millioner kan rulle ind.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)