Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start webshop - hvordan betaler jeg skat og moms?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at starte en webshop på Shopify.
Dog har jeg holdt mig lidt tilbage fra at gøre det, af den simple årsag, at jeg er bange for at jeg ikke får betalt skat og moms på "den rigtige måde".
Det er jo nemt nok at sætte en shop op på Shopify og starte med at sælge i dag, og mit spørgsmål er egentlig om jeg i princippet bare kunne starte i aften, uden at have gjort noget som helst? Jeg kan nemlig ikke helt finde ud af om jeg skal være registreret i et eller andet, før jeg kan tillade mig at få solgt noget.

Tusinde tak, på forhånd, jeg sætter stor pris på den hjælp jeg kan få!

Mvh
Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige, at hvis du på nogen måde kan forvente ( og det er på "forventning") at omsætte= sælge for 50.000 kr på en 12 mdr periode så skal du have et firma bag - da du SKAL være momsregistreret så snart du kan forente det klart

Jeg tror som heller ikke du kan få betalingsløsninger der fungerer for dig, uden et CVR - ligesom du vil være helt utroværdig uden

OM du skal stifte personlig virksomhed (billigt i drift - ikke offentlig regnskab men personlig hæftelse) eller et selskab - .dyrere i stiftelse, drift og offentligt regnskab) er næste sag. Det afhænger af din risiko

Min billige E-pub http://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html kan give dig overblik over hvad du skal vælge, og en masse om det du ikke ved om skat og moms - en lidt dyrere version er iværksætter bibelen http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html som du sikkert også kan låne på biblioteket

Tag dig tid, det haster ikke, en uge eller måned fra eller til, er helt ligemeget, bare du får finpudset din ide og tænkt alt igennem

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)