Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få kørselspenge til arbejdspladsen - når man officielt har arbejdsplads på hjemmeadressen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål:
Må man få kørselspenge (statens høje takst) af firmaet til firmaets adresse - hvis man har arbejdsplads på hjemmeadressen ifølge ansættelsesaftalen?

På forhånd mange tak

Mvh

Mikkel Smith

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Smith:

Spørgsmål:
Må man få kørselspenge (statens høje takst) af firmaet til firmaets adresse - hvis man har arbejdsplads på hjemmeadressen ifølge ansættelsesaftalen?

På forhånd mange tak

Mvh

Mikkel Smith

øh ikke forstået - du kører vel ikke hvis du arbejder hjemme så umiddelbart nej. Ansættelsesaftalen - er du ansat hos dig selv eller andre? Ansatte har befordringsfradrag hjem til arbejde for alt over 24 mk og ikke kørepenge. 

Du kan ikke som ansat få statens takst kørepenge for at køre til din arbejdsplads - Jeg tror også det vil virke mærkeligt at have arbejdsplads i hjemmet og så køre til et andet sted som er arbejdsgiverens og få statens takst faktisk - men blev du sendt til kunder eller andet - var det jo ikke mærkeligt og var det enkelte gange fordi du skulle hentet noget osv - så tror jeg den var god nok, men ikke hvis du reelt arbejder der - og bare har hjemmet som arbejdsplads i kontrakten, for at få statens takst i kørepenge

vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak fordi du er så aktiv til at svare her på Amino!

Jeg kan godt følge din argumenter, men på Skats hjemmeside kan man bl.a. læse følgende (https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234870):

En arbejdsgiver kan vælge at udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til medarbejdere for erhvervsmæssig kørsel efter nogle faste satser.
Erhvervsmæssig kørsel er: Kørsel mellem hjem og arbejdsplads i højst 60 dage inden for 12 måneder (60 dages-reglen).

Vil det ikke sige, at man kan få 3,54 (2018 satser) i op til 60 dage til samme adresse?

På forhånd mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det mener jeg hvis det er arbejdsgiveren der betaler efter 60 dages reglen sådan forstod jeg den ikke først - men jo det kan han

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak!

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også på, at kørselsgodtgørelsen ikke må modregnes i din bruttoløn eller - som udgangspunkt - medføre en reduktion i den skattepligtige løn.

Hovedtræk fra Skats juridiske vejledning, afsnit C.A.4.3.3.3.2

Angående 60 dages reglen, så betyder den at der kan udbetales skattefri godtgørelse for kørsel mellem sædvanlig bopæl og virksomhedens adresse i de første 60 arbejdsdage. Når der er kørsel til arbejdspladsen over 60 dage indenfor en 12 måneders periode anses arbejdsstedet for fast, og der kan ikke længere udbetales skattefri kørselsgodtgørelse for kørslen. Perioden på 60 arbejdsdage gælder kun for befordring direkte mellem sædvanlig bopæl og arbejdsplads, hvorimod kørsel fra en kunde til arbejdspladsen i løbet af dagen ikke tæller med, fordi denne kørsel foretages mellem arbejdspladser.

60-dages-perioden afbrydes kun, hvis der er forløbet 60 på hinanden følgende arbejdsdage, siden du sidst har været på arbejdspladsen. 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Tusind tak for svar - enig!

Mvh Mikkel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)