Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organiske eksponeringer...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Vildtremisen.dk Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Hvorfor svinger organiske eksponeringer meget?

Jeg oplever at jeg på nogle søgeord har pludselige voldsomme stigninger og fald i eksponeringer - hvad kan det være?

Jeg har en fornemmelse af at jeg ikke "får alle" eksponeringer der er potentielt muligt, da jeg på relativt brede søgeord f.eks. har under 10 daglige eksponeringer - for så lige pludselig at have +100 eksponeringer i et par dage, hvorefter den igen ryger ned... Hvad går det ud på?

Jeg vil selvfølgelig gerne vide hvad jeg skal gøre for at køre på fuld kraft hele tiden...

Mvh
Asbjørn
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvor mange der søger på det i den givne periode og dine placeringer. Det vil særligt være tilfældet, hvis man optimerer på eksempelvis sæsonbetonede produkter.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Vildtremisen.dk Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jeg helt med på.

Men det der undrer mig er at meget brede, ikke-sæsonbetonede søgeord, som jeg forestiller mig burde have mange eksponeringer hver dag, svinger meget.
Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asbjørn,

ifølge semrush er der intet unormalt og lyder heller ikke til at være tilfældet, ift. hvad du beskriver. F.eks.

  • Du har fået nye links ind.
  • Du har mistet links.
  • Du har lavet links ud der intet har med din niche at gøre / er brugbare for folk (Lav dwell time osv efter henvisningen har fundet sted).
  • Nye konkurrenters landingssider prøves af el. dine prøves af andre steder for at se hvad der er mest relevant på søgningen "x".
  • Du har ændret i meta- titel og beskrivelse på et eller andet tidspunkt. Der kan gå lang tid inden du kan se om det er til det bedre eller modsatte.
  • Du el. andre har ændret i diverse tekster der måske gør dem bedre eller dårligere. Igen snakker vi om hver enkelt landingsside
  • Nogle har haft for mange 404-fejl eller haft dem for længe og "sortering" er nødvendigt.
  • Nogle har droppet eller begyndt at gøre brug af Schema +/el. Dublin Core Markup.
  • Nogle har f.eks. omtalt at hegn beskyttede nogle høns i en avis, et blad osv. - Så kommer der somregel flere søgninger i den niche herefter og den mest flest klik, mest tid på siden (gerne siderne) har det med at komme mere op = mere eksponering.
  • Nogle har måske haft et seo bureau, er stoppet og ca 2-5 begynder det at kunne ses fordi konkurrenterne nu får mulighed for at komme til "fadet".
  • Osv.

Intet nyt i det herover og der er MEGET andet der kan spille ind. Ellers gå efter de lidt mindre konkurrenceprægede søgeord ved brug af f.eks. kwfinder for mere stabil rank/trafik.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)