Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Har tidligere skrevet ud om emnet, men ikke rigtig fået et brugbart svar. Sagen er, at jeg har et enkeltmandsvirksomhed i Sverige, altså oprettet hos de svenske skattemyndigheder ( skatteverket ) og fået et organisationsnummer ( som svarer til det danske cvrnr )

Jeg bor i dk og er dansk statsborger, men har ikke privatadresse i sverige, hvorfor jeg ikke har et svensk personnummer. Hvordan i himlens navn, får jeg oprettet et svensk erhvervskonto til firmaet ?

Bankerne vil ha, at jeg har et svensk personnummer, som jeg ikke har og kan få.. Alle svar tages med kyshånd. Har kæmpet med det ret længe nu..Skriv gerne på min mail også : erkangezen@hotmail.com eller her på tråden.

med venlig hilsen

Erkan

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erkan,

Nu ved jeg ikke hvad som er et brugbart svar, men jeg tror ikke at du lykkes med at oprette en svensk erhvervskonto uden et svensk personnummer.

Selv for en svensker med svensk personnummer kan det være svært, hvis denne ikke har haft en privatkonto i banken i et stykke tid (og sådan er det vist i de fleste EU lande). Det du skal tænke på, er at også svenske banker er forpligtede til at registrere den virkelige ejer af firmakonntoer, og her passer et svensk personnummer ligesom bedre ind i deres anti hvidvasknings system.

Jeg tror, at din største spinkle chance (og nok eneste chance) er hvis du får din danske bank til at endorse dig  overfor din banks svenske  afdeling.

Held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sirene

Tak for dit svar.. Jeg har over 2 omgange fået Nordea Danmark, som har været min bank i flere år, hvor jeg selvfølgelig har alle mine aktiver til at skrive anbefalelsesbreve til Nordea Sverige.

Nordea Sverige svarede, at de vil gå med til at give mig en erhvervskonto, hvis jeg omdøbte mit firma til et aktiebolag ( vores aps ) og indsatte 50000 SEK på en konto. Det gik jeg selvfølgelig med til, men kunne de gå med til at give mig et kontonr, hvor jeg kunne indsætte pengene. Svaret er nej..

Absurd hele vejen igennem. Jeg betaler svensk moms og svensk husleje over mit private konto hos Nordea, men jeg må ikke indsætte omsætningen ind på min private konto.. Jeg er virkelig frustreret.

DBH

Erkan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor får du ikke hjælp af en advokat eller den danske ambassade i Sverige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg er i dialog med en svensk revisor, så jeg håber, at hun kan bistå mig..Jeg rådfører mig med en advokat herefter. Tænk engang at bruge penge på den slags, når man skal starte op som iværksætter og gerne vil bruge pengene på anden måde.

DBH

Erkan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende svensk lov fatter jeg ikke du har kunne stifte svensk enkeltmands uden at være svensk skattepligtig med svensk CVR faktisk 
Jeg kunne forstå du kunne have “anden udenlandsk personlig virksomhed” men slet ikke at du kan have alm svensk enkeltmands - så umiddelbart forstår jeg sagtens de taler om ApS som mulighed. Er du sikker på hele din registrering her er korrekt når du slet ikke er svensk skattepligtig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Er nu i kontakt med Skatteverket (skat) og afventer svar. Det kunne tænkes, at de har tænkt, at jeg også har firma i Danmark.

Ganske rigtigt. Ja har svensk enkeltmandsfirma med svensk organisationsnummer. Havde jeg bopæl i Sverige, så vil mit svenske personnummer pr automatik været mit svenske organisationsnummer, derfor har jeg fået cifre, der minder om, men som man giver til udenlandske iværksættere.

Hvis der er en her i dette forum, der har et svensk kontonummer ( erhverv) så kan vi måske løse mysteriet.

DBH

Erkan

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja et privatejet Aktiebolag (AB) skal oprettes med 50.000 sek som egenkapital.

Vel oprettet, så bør dit svenske ab kunne låne f.eks. 25.000 tilbage til dit Aps uden problemer.

Kan Nordea dk ikke hjælpe dig med at få et møde i stand i et Malmö filial?

Måske kan nogen på https://www.oresunddirekt.dk/ hjælpe dig med at komme videre?

Hvis du vælger ab så vær opmærksom på omkostningerne: Ved ab (udover ca. 5-8000 sek til oprettelse) så bør du årligt beregne ca. 15.000 sek til bogføring + udarbejdelse af årsregnskab. Yderligere finndes krav til (be)styrelse bl.a. at 1 person fra bestyrelsen skal være bosiddende i Sverige (hvis reglernne ikke er ændret indenfor de seneste år).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sirene

Nordea Danmark har prøvet over 2 omgange at skrive anbefalingsbreve til Nordea Sverige, hvor Nordea Sverige oplyste, at de vil give mig en konto, hvis jeg omdøbte mit firma til aktiebolag.

Dette gik jeg med til, men de vil ikke være med til at give en konto til, at jeg kunne overføre 50000 SEK, så det kunne ikke lade sig gøre at opette et aktiebolag.

Oresunddirekt blev også kontaktet og brugt. De nævner, at de kender til det her problem, og at der ikke er noget at gøre.

Derfor vil jeg med denne tråd høre, om det virkelig kan være rigtigt, at man i Sverige ikke kan få oprettet en erhvervskonto.

Med venlig hilsen

Erkan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Erkandk:

Hej Sirene

Nordea Danmark har prøvet over 2 omgange at skrive anbefalingsbreve til Nordea Sverige, hvor Nordea Sverige oplyste, at de vil give mig en konto, hvis jeg omdøbte mit firma til aktiebolag.

Dette gik jeg med til, men de vil ikke være med til at give en konto til, at jeg kunne overføre 50000 SEK, så det kunne ikke lade sig gøre at opette et aktiebolag.

Oresunddirekt blev også kontaktet og brugt. De nævner, at de kender til det her problem, og at der ikke er noget at gøre.

Derfor vil jeg med denne tråd høre, om det virkelig kan være rigtigt, at man i Sverige ikke kan få oprettet en erhvervskonto.

Med venlig hilsen

Erkan

mit gæt er - at svensk AB helt som dansk ApS skal have kapitalen bekræftet via f.eks en advokats klient konto hvor den skal stå fuldt indbetalt. Først da vil banken formentlig oprette en konto til advokaten kan sætte beløbet ind. Banker KAN bekræfte kapital i DK, men det er også her det almindelige, at kapitalen skal ind via en klientkonto - Den skal bekræftes over for selskabsstyrelsen, og det er nok det samme i S. Prøv at tale med en advokat eller en dygtig revisor i S - de kan også hjælpe med banken, vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)