Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En dårlig betaler! 😒

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mor er træt Indifferent

Jeg har en tidligere samarbejdspartner, der pludselig ikke er til at komme i kontakt med.

Vi har altid haft en tæt kommunikation, men pludselig var der ingen kontakt!

Jeg forsøgte at komme i kontakt med ham på telefon, mail, sms og ved at lægge beskeder hos hans kontorassistenter.

2 gange har det lykkes mig at få en reaktion (over flere måneder), hvor han skriver undskyld og at han lover at kontakte mig på en aftalt dag, men jeg hører aldrig fra ham...

Beløbet er knap 15.000 og nogle penge som jeg altså betaler moms af!

Jeg kan se, at han er aktiv andre steder. På LinkedIn f.eks.

Nu er firmaets hjemmeside også lukket ned og jeg begynder at tvivle på, at jeg nogensinde ser mine penge...

Hvad pokker skal jeg gøre? Giver det mening med inkasso eller er beløbet for lille?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

start med at undersøge om firmaet er gået konkurs ( se i statstidende) I givet fald kontakt kurator for boet.

Er firmaet ikke gået konkurs, så start en almindelig rykker procedure.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn og tak for respons.

Firmaet er ikke gået konkurs. Jeg kigger ind i mellem.

Jeg har sendt rykkere hver måned, men lige lidt virker det Tongue Tied

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du rykket korrekt kan du sende sagen direkte i retten. Jeg vil dog anbefale at du sender endnu en rykker hvor du gør omtænksom på at såfremt der ikke betales indenfor 10 dage, vil sagen bliver overdraget til retlig inkasso og alle udgifter bliver pålagt skyldner.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx

Tilmeldt 22. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Ditte.

Det lyder virkeligt frustrerende!

Jeg må indrømme at jeg er lidt usikker på præcis hvilken juridisk gren dit problem falder ind under, da jeg ikke forstår hvad de 15.000 kr. skyldes for, men det kunne helt klart være værd at tage kontakt til en advokat. Advokatpartnerselskabet Bjerre, Ravn & Bjerre kunne måske hjælpe dig hvis du fortalte dem mere om din situation: https://advokat-holstebro.dk/

Selv hvis du ikke bor i Region Midtjylland kan det godt være at din situation sagtens kan håndteres gennem samtale over telefon og email.

Under alle omstændigheder håber jeg at du får dine penge tilbage!
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditte:

Mor er træt Indifferent

Jeg har en tidligere samarbejdspartner, der pludselig ikke er til at komme i kontakt med.

Vi har altid haft en tæt kommunikation, men pludselig var der ingen kontakt!

Jeg forsøgte at komme i kontakt med ham på telefon, mail, sms og ved at lægge beskeder hos hans kontorassistenter.

2 gange har det lykkes mig at få en reaktion (over flere måneder), hvor han skriver undskyld og at han lover at kontakte mig på en aftalt dag, men jeg hører aldrig fra ham...

Beløbet er knap 15.000 og nogle penge som jeg altså betaler moms af!

Jeg kan se, at han er aktiv andre steder. På LinkedIn f.eks.

Nu er firmaets hjemmeside også lukket ned og jeg begynder at tvivle på, at jeg nogensinde ser mine penge...

Hvad pokker skal jeg gøre? Giver det mening med inkasso eller er beløbet for lille?

Hej Ditte,
Jeg forstår ikke, hvorfor du har trukket det i langdrag?
Det gavner hverken dig selv eller andre, at du ikke allerede med første rykker meddeler inkassovarsel. Du skal ikke lege bank for dine kunder og derfor skal de ikke spekulere i ikke at betale dig.
Du bør også få skrevet ind i dine handelsbetingelser B2B at du tillægger diskontoen +15% p.a. per påbegyndt måned. Det må du godt, når du handler B2B og det kan godt afskrække mange fra at lave dumme ting. Få en advokat til at hjælpe dig.
Jeg ringer allerede dagen efter forfald og det hjælper rigtigt mange, da de simpelthen har glemt det (typisk privatkunder). Så får jeg pengene med det samme. 
Har jeg dem ikke dagen efter, så påbegynder jeg rykkerprocedure. Den er hos mig: 1 rykker med inkassovarsel og herefter inkasso.
INGEN (udover skyldner) har glæde af at der ikke tages aktion på forfalden gæld. Du taber på det og din likviditet forringes. Når kunder opdager at du ikke er til at spøge med, så får du sjovt nok altid pengene før alle andre. Men hvis du ikke gør det, så er det dig, der får penge sidst - hvis der er nogen tilbage.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Kristian!

Jeg vil om ikke andet, lige give dem et kald. Det kan være, at de har nogle råd :)

Og mange tak! Dét håber jeg også! Big Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditte det er totalt spild at bruge penge på en advokat - de kan jo tvinge skyldner til at betale.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming.

Nej, jeg har været alt for tålmodig - ingen tvivl dér Huh?

Jeg har været naiv og troet på, at der var sket noget eller at der var en anden "gyldig" grund, da vores samarbejde har været tæt og rigtig godt.

Men det er en lærestreg som har gjort mig klogere.

Den seneste tid har jeg været meget kontant på mail m.m., men lige lidt hjælper det.

Det nytter desværre ikke at ringe, da telefonen ikke bliver taget eller bliver omstillet. Jeg har også ringet fra privat nr.

Grunden til at jeg ikke har oprettet en inkassosag, var simpelthen fordi jeg ikke kunne vurdere om det gav mening for mit lille beløb.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit budget er også sparsomt, så det er begrænset hvor mange ressourcer jeg kan bruge for den her sag

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)