Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importør sælger direkte til forbruger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det udbredt at en importør sælger direkte til forbrugeren?

Hvad mener du om den interessekonflikt der ligger i det?

De bedste hilsner
Anders

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 20:48

Der er vel mange faktorer der spiller ind. Sælger han til engrospris eller vejledende udsalgspris?

Jimmy

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 21:08

Nogle til vejledende udsalgspris og andre produkter meget billigere.

Men det er lige så meget idéen i, både at sælge til forhandlere og forbrugere, som jeg gerne vil høre jeres mening om. Altså, vil de fleste forhandlere ikke blive irriterede over (unfair) konkurrence fra lige netop den side og enten brokke sig eller droppe importøren som leverandør?

Er importørens salgspris til forbrugerne vigtig? 

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 21:14
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 23:05

Hej

Det er en teoretisk diskussion jeg prøver at starte - mine leverandører er ikke interessante i den sammenhæng.

Sebastian, ingen af dem du nævner er importører...

Anders 

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:39

Hej

Ja det sker jo alle steder i dag. Hvis distrubtøren, producenten eller hvad de er, holder sig til vejledende udsalgspriser, så kan man ikke klage sig meget over det. Det er typisk via webshops de gør dette, fordi det er så nemt at styre. Her kan du så evt. slå på andre ting, med rådgivning, service osv.

Nogen store producenter giver også rabatter til større kæder direkte. Det kan man på den side kalde at tage sin forhandler lidt bag i om man vil. Men det er stygt marked nogle gange, men absolut vigtigt hvis de holder sig til udsalgspriser. Det er klart du ikke kan konkurrere på pris med din leverandør. Du må der finde andre ting at konkurrere på.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:19

Som kunde gider jeg ikke handle med nogen, som selv sælger til andre..
Hvad sker der så den dag, jeg holder op med at købe deres produkter og de ved hvem nogle af mine kunder er (hvis de fxc har sendt direkte til kunden eller plejer at lave noget med kundens logotryk på).. så skal jeg gå og være nervøs for at de går direkte til kunden med nogle priser jeg ikke kan konkurrere med..

Men på den anden side importerer vi også selv nogle varer, som vi bl.a. sælger til et par andre emballage udbydere, så det er jo lidt dobbelt moralsk..

Så jeg vil sige, at det kommer an på situationen og om det er en jeg stoler på.. Vi har fx en kunde, som vi også er kunde ved, da vi også sælger nogle af deres varer.. Så det er jo fint for alle parter.

Hvis jeg skal købe ved en som også selv sælger direkte, skal det helt sikkert være en som ikke sælger til samme kundegruppe, fx. nogen der sælger til et andet land eller nogen der ikke sælger på nettet som vi primært gør.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)