Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra gældsstyrelsen, som jeg ikke forstår

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære venner. 
Jeg har lige modtaget nedenstående brev fra gældsstyrelsen, hvor de påstår, at jeg skylder dem penge. Jeg mener ikke at have en kinamands chance for, at undersøge om en gæld fra 2012 rent faktisk er korrekt, som de påstår. Hvad gør man her? Er den iøvrigt ikke forældet, skulle dette være sandt? Det er vidst noget med en fejlkode i deres EFI system der gør, at de er så sendt ude. I brevet står der følgende:
I Gældsstyrelsen har vi nu undersøgt mulige fejl i inddrivelsen af hele eller dele af
din gæld, der var sendt til inddrivelse hos os i perioden fra den 1. september 2013
og frem til den 7. september 2015.
I undersøgelsen har vi vurderet, om du har betalt til en gæld, der var forældet.
Det er kun gælden nedenfor, som vi har undersøgt. 
Moms, stiftet 30.09.2012 
Periode 01.01.2012 - 30.09.2012
SRB: 02.03.2013.
Modtaget 26.03.2013
Forfaldet 04.08.2013
Hovedstol: 19000 kr
Restbeløb: 0 kr
Denne gæld er retskraftig
Vi har vurderet, at gælden i oversigten herunder er retskraftig - altså at den ikke
er forældet
Derfor er gælden retskraftig
Hvilken forældelsesfrist gælder for fordringen:
Moms for regnskabsåret 2012 er omfattet af en 3 årig forældelse, jf. § 3, stk. 1 i
Lovbekendtgørelse nr. 1238 af 9. november 2015 om forældelse af fordringer
(forældelsesloven).
Hvilken dato beregner vi forældelsen fra:
Forældelsen regnes fra det tidligste tidspunkt, hvorfra fordringen kunne gøres
gældende. Idet virksomheden for perioden var kvartalsafregnende og efterangivelsen
ikke angiver, hvilket kvartal tilsvaret vedrører, henføres angivelsen
forældelsesmæssigt til den tidligste periode, hvilket er første kvartal 2012.
Sidste rettidige angivelsesfrist og betalingsdag for første kvartal 2012 var den
10. maj 2012. Forældelsen regnes derfor fra denne dato, jf. forældelseslovens § 2,
stk. 1 og 2.
Hvornår vil den ordinære forældelse indtræde:
Den ordinære forældelse for moms 2012 vil derfor tidligst indtræde ved udgangen af
den 10. maj 2015, hvilket er en søndag, hvorved forældelsen udskydes til den 11.
maj 2015, jf. forældelseslovens § 27, stk. 2. Forældelsen vil derfor indtræde ved
udgangen af den 11. maj 2015, medmindre forældelsen er afbrudt inden da.
Gældsstyrelsen har registreret, at gælden er indfriet via indgået betalingsaftale
den 18. marts 2013. Gælden er herefter i henhold til indgået betalingsaftale fuldt
ud indfriet pr. 3. marts 2014 og var dermed retskraftig på betalingstidspunktet.
mvh Strangers
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener bare; jeg kan dårligt undersøge om disse ting passer. Har slet ikke papirerne længere; det er 6 år siden

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står, at du har betalt den den 3. Marts 2014, i henhold til indgået betalingsaftale. Så gælden er ude af verden.

Har du bedt dem tage stilling til, om den gæld var forældet eller andet?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar!
Tilgiv mig min store ignorance, men hvor står der at den er betalt?
Jeg har ikke rettet henvendelse overhovedet. De skrev selv ud af det blå:/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

strangers:

Gældsstyrelsen har registreret, at gælden er indfriet via indgået betalingsaftale
den 18. marts 2013. Gælden er herefter i henhold til indgået betalingsaftale fuldt
ud indfriet pr. 3. marts 2014 og var dermed retskraftig på betalingstidspunktet

svært at tage stilliing - du må have fat i dem - men jeg TROR det som står er - at du lavede betalingsaftale (selv om der står indfriet tror jeg blot det betyder der blev  indgåët aftale på det tidspunkt) - Det kunne så tænkes at du ikke har overholdt den betalingsaftale og så er forældelsen derfor at regne fra 2014 hvor betalingsaftalen løb til. Kan du slet ikke huske om du har indgået en sådan aftale og ikke fået overholdt den?

Du må i alle fald have fat i dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære john

Tak for dit svar!
Jeg kan hverken finde et stykke papir der bekræfter en sådan aftale, eller huske noget tilsvarende. Forstår virkelig ikke hvad der står. Det er utroligt forvirrende om jeg skylder noget eller ej :/
Burde en gæld iøvrigt ikke være forældet efter 3 år?

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ingen mening i mit hoved at de skriver for at fortælle mig at jeg ingrn gæld har. ... tænker jeg?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

strangers:

Gældsstyrelsen har registreret, at gælden er indfriet via indgået betalingsaftale
den 18. marts 2013. Gælden er herefter i henhold til indgået betalingsaftale fuldt
ud indfriet pr. 3. marts 2014 og var dermed retskraftig på betalingstidspunktet

svært at tage stilliing - du må have fat i dem - men jeg TROR det som står er - at du lavede betalingsaftale (selv om der står indfriet tror jeg blot det betyder der blev  indgåët aftale på det tidspunkt) - Det kunne så tænkes at du ikke har overholdt den betalingsaftale og så er forældelsen derfor at regne fra 2014 hvor betalingsaftalen løb til. Kan du slet ikke huske om du har indgået en sådan aftale og ikke fået overholdt den?

Du må i alle fald have fat i dem

vh John Hannover

John: Der står klart og tydeligt: Gælden er FULDT UD INDFRIET. På dansk betyder det, at de har modtaget pengene og gælden er væk.

Det kan simpelthen ikke tolkes anderledes.

Når de skriver, så er det en kvittering og en oplysning om, at der ikke længere findes et krav. Det burde de så have sendt for 4 år siden, men bedre sent end aldrig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Cookie - John Hannover:

strangers:

Gældsstyrelsen har registreret, at gælden er indfriet via indgået betalingsaftale
den 18. marts 2013. Gælden er herefter i henhold til indgået betalingsaftale fuldt
ud indfriet pr. 3. marts 2014 og var dermed retskraftig på betalingstidspunktet

svært at tage stilliing - du må have fat i dem - men jeg TROR det som står er - at du lavede betalingsaftale (selv om der står indfriet tror jeg blot det betyder der blev  indgåët aftale på det tidspunkt) - Det kunne så tænkes at du ikke har overholdt den betalingsaftale og så er forældelsen derfor at regne fra 2014 hvor betalingsaftalen løb til. Kan du slet ikke huske om du har indgået en sådan aftale og ikke fået overholdt den - men er trådstarter sikker på det er betalt - jamen så se det som en kvittering

Du må i alle fald have fat i dem

vh John Hannover

John: Der står klart og tydeligt: Gælden er FULDT UD INDFRIET. På dansk betyder det, at de har modtaget pengene og gælden er væk.

Det kan simpelthen ikke tolkes anderledes.

Når de skriver, så er det en kvittering og en oplysning om, at der ikke længere findes et krav. Det burde de så have sendt for 4 år siden, men bedre sent end aldrig.

måske  - jeg kan nu ikke se FULDT indfriet - men via betalings aftale blot - så min frygt er som sagt at den dermed bare flytter sig fra oprindelig gæld til senere tidspunkt for evt manglende overholdelse af betalingsaftale. Jeg tror jo ikke trådstarter kommer uden om at finde ud af hvad der er op og ned ved at kontakte - og der naturligvis spørge hvorfor de rykker når der står at gælden er indfridet - og så melde tilbage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

"  Gældsstyrelsen har registreret, at gælden er indfriet via indgået betalingsaftale

den 18. marts 2013. Gælden er herefter i henhold til indgået betalingsaftale fuldt
ud indfriet pr. 3. marts 2014 og var dermed retskraftig på betalingstidspunktet.
mvh Strangers "
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)