Jeg solgte en vare på QXL.dk da en køber afbrød auktionen og lavede et "køb nu" salg. Jeg var naiv nok til at sende varen før betalingen men her to uger efter at han har modtaget varen er der stadigvæk ikke betalt. Jeg har kontaktet ham telefonisk og pr. mail. to gange har han valgt at lægge røret på i samtalen, desuden har jeg sendt ham et skriftligt brev.
Han virker usamarbejdsvillig og jeg gider faktisk ikke bruge mere tid på det, kan jeg melde ham for bedrageri og så glemme alt om denne sag?
Beløbet er ikke særlig stort ihvertfald ikke nok til det kan betale sig at sætte advokat på.
Det skal siges at pengene skulle være overført samme dag han fik varen, 14 dage siden.
Tror at du skal melde ham til politiet, det var den besked min søster fik i et ligende tilfælde. Ellers ring til QXL kundeservice, de kan hurtigt oplyse dig hvad du skal gøre.
Evt kunne du oplyse ham om at han vil blive politi anmeldt hvis han ikke har betalt inden x antal dage.
Jeg har selv haft en sag her i England hvor en sælger ikke sendte mig varen, ham har jeg politianmeldt. Men det Engelske politi er godt nok sløve, der gik over et år før jeg fik en opdatering i sagen og de oplyste kun at de stadig var i gang med deres undersøgelser!
Hvis jeg var dig ville jeg lige gå ind og læse på qxl betingelser, mener meget stærkt at du skal sende qxl en mail, og de vil hjælpe dig med at inkassere det meste af hans/huns beløb. Som han/hun skylder dig.
Men jeg vil ikke anvende qxl, mere da jeg selv har haft sådan en sag, det endte med jeg bliv smidt ud, og midste en del.