Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS til Blog ikke muligt?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jwolfdk:

Cookie - John Hannover:
jeg kan ikke lige svare for det med at ville låne ud - men i VSO kan du jo betale 22% acontoskat af alt du ikke hæver - og lade resten videreinvestere - og så få modregnet de 22% i skatten den dag du hæver http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html
Man kan sige det udskyder topskatten - og det kan jo være super ved andre investeringer men mest funktionelt er det jo, hvis du har svingende indtægt og har år du kan hæve pengene uden topskat

Min revisor siger "Såfremt SKAT ikke vil godkende indkomst som værende fra erhvervsmæssig aktivitet kan VSO ikke anvendes. Dette på samme vis som hvis der er tale om honorarer i stedet for virksomhedsindkomst."

ah - det kan jo være korrekt ,en jeg kan nu ikke se, at et arbejde med at skrive og vedligeholde en blog med indtjening for øje ikke skulle være erhvervsmæssig aktivitet om ikke alm selvstændig virksomhed - men forstår punktet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ah - det kan jo være korrekt ,en jeg kan nu ikke se, at et arbejde med at skrive og vedligeholde en blog med indtjening for øje ikke skulle være erhvervsmæssig aktivitet om ikke alm selvstændig virksomhed - men forstår punktet

Det tænkte jeg også. Det kan meget hurtigt gå hen og blive mit fuldtidsarbejde. Men ifølge dette bindende svar skat på en lign. sag (https://skat.dk/skat.aspx?oid=2233149), så ser det jo umiddelbart sådan ud. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver jeg helt i tvivl.

Har du dit eget medie, i form af at du helt selvstændigt driver en blog, hvor du på bloggens side så sælger reklameplads via én eller flere kanaler som du selv vælger?

Det er sådan jeg opfatter din fremstilling. 

Hvis det er sådan, så tænker jeg at du driver selvstændig medievirksomhed, hvortil hører salg af reklameplads.

Som jeg læser Skatterådets bindende svar, så retter det sig mod en situation hvor bloggeren har "deponeret hele sin frihed" hos een partner, med een juridisk aftale. 

.

.

Læs detaljerne fra det bindende svar her:

Spørger arbejder som blogger og skriver om tøj, sko, tasker og makeup mv. og sine tanker om livet. Hun udfører arbejdet hjemme i sin lejlighed og har ingen ansatte. Hun bruger i gennemsnit ca. 10-15 timer om ugen på sit arbejde som blogger.

Siden august/september 2013 har Spørger ved siden af sit arbejde som blogger studeret til journalist.

Spørger har indgået en samarbejdsaftale med X, der driver et kompetence- og annoncørnetværk, der har samlet en række dygtige bloggere i et netværk. X administrerer den tekniske platform og de kommercielle opgaver i relation til bloggerne. Samarbejdsaftalen er blevet fremsendt til SKAT.

Før Spørger indgik den nævnte samarbejdsaftale med X, havde hun en blog på Blogspot, som hun havde oprettet gratis. Hun førte en slags dagbog på nettet og bloggede for sin interessens skyld. Hun bloggede dengang væsentligt mindre og havde ingen indtægter herfra.

Gennem nogle veninder, der også bloggede, kom hun i kontakt med X og blev en del af dette fællesskab. Den samarbejdsaftale, som hun indgik med X havde karakter af en standardkontrakt, og de enkelte punkter i kontrakten var ikke genstand for forhandling.

Ved indgåelsen af samarbejdsaftalen har Spørger til X overdraget alle rettigheder til den kommercielle udnyttelse af trafikken på hendes blog, herunder muligheder for annoncering, indgåelse af affiliate-aftaler (henvisningsprovision, når en læser køber noget gennem et link fra en webshop, der er indsat i en artikel), mulighed for opnåelse af gaver, merchandise og lignende. Så længe aftalen med X er gældende, må Spørger ikke samarbejde med konkurrerende selskaber eller anvende andre platforme.

Bloggens opsætning og design skal ifølge samarbejdsaftalen holdes inden for de rammer, som X har fastsat.

X er forpligtet til i videst muligt omfang at udnytte trafikken på bloggen kommercielt. Det er udelukkende X, der står for kontakten til de firmaer og selskaber, der ønsker deres produkter omtalt på bloggen. Dette gælder både danske og udenlandske firmaer og selskaber.

Spørger modtager i henhold til samarbejdsaftalen 50 % af den samlede nettoindtjening genereret på basis af trafikken på hendes blog. Der afregnes månedligt, og Spørgers andel af indtjeningen overføres til hendes konto senest løbende måned plus 30 dage efter opgørelsen.

.

.

Man kan ikke bruge et bindende svar fra een situation til at vurdere en situation der afviger. 

.

.

Se i øvrigt også mit svar fra kl. 14:29 i dag, vedrørende antallet af juridiske aftaler og parter.

Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger ikke annonceplads. Jeg skriver om hvad jeg tjener på mine investeringer måned for måned. I disse opgørelser - og på min portefølje oversigt, linkes der til de platforme jeg investerer igennem. Når nogle benytter disse links til at investere igennem får jeg provision af salget.

Derudover får jeg også provision hvis jeg henviser nogen til den Hosting tjeneste jeg benytter.

Og ja, det er 100% mit eget medie. Og affiliate aftalerne er forskellige fra partner til partner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

god gennemgang Wcon

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

god gennemgang Wcon

vh John H

Takker :-)

(og - for RIGTIG MANGE af dine MANGE gode indlæg: I lige måde :-)  )

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)