Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge en designidé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet på et nyt design til noget interiør. Jeg har faktisk ideer til en mindre kolletion. Jeg har lavet en prototype og nu siddder jeg så her. Jeg har IKKE lyst til at starte virksomhed. Det har jeg ikke kapital til og jeg har ikke mulighed for at låne,da jeg står i RKI. Så jeg tænker at min eneste mulighed er, at sælge designet, men hvordan gør jeg så det? Hvem kontakter jeg? Undskylder på forhånd, hvis det ligger i en forkert tråd, da jeg er ny på amino

Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 33
Fra  Rabatkongen.dk Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dinna,

https://www.dkpto.dk/ kan du læse om hvordan du evt. kan beskytte dit design inden møde med mulige producenter/opkøbere af din designidé. Du vil sikkert behøve en granskning af hvorvidt dit design er nyskabende og om det indeholder en individuel karakter.

Herefter er det vel bare at kontakte de virksomheder som har en etableret produktion og distribution af lignende interiør produkter. Hvis de er interesserede, så er jeg sikker på at de selv kan regne på marginal og volume. Og hvis du fornemmer at køber vil betale en for lav pris (fordi de efter eget udsagn, ikke kan sælge mange eks, eller fordi det er dyrt at fremstille værktøj til fremstilling af dit design), så bør du muligvis gå efter en licensaftale hvor du beholder ejerskabet af designet.

Mvh Søren

Tilmeldt 21. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-) Jeg har været inde på siden og så vidt jeg kan se, er der ingen der har lavet det design, jeg har fundet på. Så jeg tænker at jeg skal søge designbeskyttelse. Og ja så må jeg vel ud til producenter og høre om de vil købe licens :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)