Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg - Privat eller erhverv?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg står og har været ude og rejse, hvor jeg har lavet en del køb. Her iblandt mad og drikkelse til statister mm. 
Disse køb har jeg fortaget på mit private kort. (Jeg har havde troet ordningen med at få pengene tilbage var anderledes. Længere historie, ikke relevant)

Jeg får dog atvide jeg "blot" skal smide det på regning. Men dvs. at jeg nu selv skal bogføre alle disse køb. Hvilket jeg enlig helst vil udenom. 

Jeg har defor 2 muligheder: 
1. Sende mine kvittering til anden som jeg har jobbet hos. Han kan så lave et udlæg (tror jeg) til mig. 
Men her kommer mit spørgsmål. Jeg skal vel ikke til og betale skat af dette? Især nu når jeg har brugt mine private penge til og starte med.
2. Jeg laver en overførsel fra mit eget firma til den private konto og bogføre så alle købene selv i mit eget. 


Tak for svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 tror jeg ikke jeg forstår ganske enkelt men nej du skal ikke betale skat af udgifter

2 mad og drikke til statister - var de lønmodtagere hos dig eller hvordan - Hvis det var personale er der fuldt fradrag men kvart moms (sidste kun aktuelt i DK) og var det i stedet en type forretningsforbindelser så kvart fradrag kun - man kan jo ikke som sådan bare bespise folk på statens delvise regning. Ansatte dog godt hvis de selv er under rejse (ikke bare hvis de kommer hjemmefra og på arbejde og hjem igen - så kan man ikke tage fuldt fradrag for at lade ansatte spise og drikke - og jo altså heller ikke for forretningsforbindelser

Derfor skal man nok vide lidt mere om dels tilknytningen af de statistiser til dit firma og under hvilke forhold de så har skulle spise og drikke på din (og skatteydernes penge Stick out tongue

Hvis du med 1 mener du kan få et andet firma som du måske udførte arbejdet for til at betale dig pengene som udlæg ved at give dem kvitteringerne, så er det da langt bedst for dig, så har du flyttet debatten om hvorvidt der er fradrag over til dem og du beskattes ikke af at modtage dem når det er udlæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)