Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding Aps og ekstra kapital

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

#1 Jeg har som nævnt talt med forskellige rådgivere, og fået forskellige svar - derfor denne tråd. Jeg kan jo se at der også her i debatten er forskellige holdninger. Hvis der er nogen der har et bud på den helt rigtige rådgiver, så modtages tip gerne. 

#2 Jeg er ret sikker på at et holdingselskab langt er at foretrække. Det er min opfattelse, at hvis driftselskabet f.eks. sælges efter mere end 3 år, vil min del af provenuet bliver overført skattefrit til mit Holding - og så kan jeg enten re-investere eller vælge at tage dele ud, og betale skat heraf.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

2

det har du helt ret i. Det skal vejes op mod omkostningerne  - bankkonto - logpligtig arbejdsskadeforskring der skal omfatte CVR holding - årsrapport mm - og så det - om du bare skyder ud eller får egentlig fordel, for udskydde kan jo være til at alt bliver dyrere i den sidste ende men  ja - holding kan give dig mulighed for at skyde 42% aktieskat ud til fremtiden - til gengæld vil ex pengene anbragt i værdipapirer jo blive lagerbeskattede og koste 22% selskabsskat - og kun fradrag for tab ved samlet nyere gevinst ved salg siden - hvor de - hvis du har pengene privat, blot beskattes med 27/42% - helt som hvis du får dem ud fra holding, hvor de så inden har haft 22% skat på sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Uanset hvad så bør trådstarter få en rådgiver indover med en investering i denne størrelsesorden. 

Det her er jeg helt enig i vil være en rigtig god ide.

Som det også fremgår af den Landsskatteretkendelse, som jeg linkede til, kan det blive rigtigt dyrt i sidste ende at spare på rådgiveromkostningerne.

Jeg er i øvrigt også enig i, at et konvertibelt lån er en gangbar mulighed - forudsat at der er en rådgiver med inde over, til at sikre formalia bliver overholdt.

Jeg er dog stadig lidt forbeholden overfor løsningen, da den skaber et skattemæssigt underskud i holdingselskabet, som ikke rigtigt kan bruges til noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Jeg er dog stadig lidt forbeholden overfor løsningen, da den skaber et skattemæssigt underskud i holdingselskabet, som ikke rigtigt kan bruges til noget.

Enig i den problematik og trådstarter beskattes af beløbet uanset om han får renten eller ikke, så vidt jeg ved - og det er jo surt hvis pengene ikke kan komme ud fra et holding som jo så ikke har, hverken til renten eller en overkurs.. At beskattes af penge man ikke modtager er nok ikke rart for nogen, så det vil jo være bedst hvis holding får en eller anden indtægt der gør, at der er til rente eller overkurs

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Njoror:

#2 Jeg er ret sikker på at et holdingselskab langt er at foretrække. Det er min opfattelse, at hvis driftselskabet f.eks. sælges efter mere end 3 år, vil min del af provenuet bliver overført skattefrit til mit Holding - og så kan jeg enten re-investere eller vælge at tage dele ud, og betale skat heraf.

Om holdingselskabet er en god ide afhænger af dine planer fremadrettet.

Hvis du efter et salg tager standardudbyttet ud hvert år på pt. 105.800 kr., så sparer du 15.870 i skat årligt ved at trække det ud - forudsat at du eller din hustru ikke privat har anden aktieindkomst. 

Den fordel skal du holde op mod udgifterne til at have selskabet (årsregnskab, selvangivelse, forsikring mv.) og ulempen ved, at du ikke kan råde over pengene her og nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Hvis du efter et salg tager standardudbyttet ud hvert år på pt. 105.800 kr., så sparer du 15.870 i skat årligt ved at trække det ud - forudsat at du eller din hustru ikke privat har anden aktieindkomst

har selskabet ikke - hvis indtægten ex kommer fra værdipapirer inden betalt 22% skat - og dermed et samlet tab?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Jeg er dog stadig lidt forbeholden overfor løsningen, da den skaber et skattemæssigt underskud i holdingselskabet, som ikke rigtigt kan bruges til noget.

Med et underskud svarende til renten eller overkursen så er det en rime forudsigelig omkostning. Den omkostning må så holdes op mod omkostningen ved at binde kapitalen som selskabskapital (model A) og omkostningen ved at få den frigjort igen (eksempelvis kapitalnedsættelse). 

Der er mange hvis'er i dette og når der åbnes op for at holding måske vil geninvestere ved et senere salg så kan et underskud komme i spil der. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Njoror:
Jeg har fået nogle vidt forskellige anbefalinger.

Her er så een mere. 

Brug et partnerselskab, hvor alle omkostninger 
straks kan fradrages i din personlige indkomst.

Jeg tager 13 KR per minut for private konsultationer. 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:

Njoror:
Jeg har fået nogle vidt forskellige anbefalinger.

Her er så een mere. 

Brug et partnerselskab, hvor alle omkostninger 
straks kan fradrages i din personlige indkomst.

Jeg tager 13 KR per minut for private konsultationer. 

Det er til gengæld et dårligt råd.
Partnerselskaber er ikke hensigtsmæssige som holdingselskaber.
Han kan jo ikke fradrage investeringen i driftsselskabet i hans personlige indkomst, uanset om holdingselskabet er ApS eller P/S. Til gengæld bliver han beskattet hvis/når holdingselskabet i form af P/S afstår kapitalandelen i driftsselskabet, mens det vil være skattefrit for ApS. 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Det er til gengæld et dårligt råd.

Hvor mange stjerner har jeg så fået?

Som betalende plus kunde holder Amino det hemmeligt.

Support personalet er temmelig uforskammede.
Over for mig, synes jeg.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)