Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmebryggede alkoholiske drikke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par spørgsmål vedr. salg af mit hjemmebryg:

Må jeg godt sælge det til familie og venner? Er der et loft?
Hvis ikke, må jeg så gerne sælge det til den pris det koster at producere det og så kalde det at jeg "brygger for andre", så det helt fra starten er andres bryg, men jeg har bare brygget det for dem.
Kan jeg sælge det over nettet?
Skal jeg have an alkoholbevilling, selvom jeg ikke skænker.
Jeg er 17 år gammel, har en bryggepartner som er ældre end 21, hvis der er aldersgrænser på den slags men jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Kan slet ikke finde ud af at finde nogen info på nettet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

JegBrygger:

Jeg har et par spørgsmål vedr. salg af mit hjemmebryg:

Må jeg godt sælge det til familie og venner? Er der et loft?
Hvis ikke, må jeg så gerne sælge det til den pris det koster at producere det og så kalde det at jeg "brygger for andre", så det helt fra starten er andres bryg, men jeg har bare brygget det for dem.
Kan jeg sælge det over nettet?
Skal jeg have an alkoholbevilling, selvom jeg ikke skænker.
Jeg er 17 år gammel, har en bryggepartner som er ældre end 21, hvis der er aldersgrænser på den slags men jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Kan slet ikke finde ud af at finde nogen info på nettet

bare den ene er over 18 må I optræde som virksomhed - under 18 må ikke. Det vil så bare være den over 18 der også står for det/ejer det. Stifter den over 18 selskab - må denne gerne sælge anparter til dig og du så er medejer, bare den over 18 så er direktør..


Jeg vil mene alkohol jo er noget der kræver registrering for punktafgift og muligvis noget med pant - men ikke - når du ikke udskænker, alkohol bevilling. Der er også aldersgrænse for kunderne afhængig af alkohol % som jeg husker det

Grundet punktafgift må i jo nok skulle have CVR - men se om ikke andre kan mere om registrering for punktafgift og evt pant

Der er næppe nogen der blander sig i at brygge til mor og far men salg til venner osv og sælger det over nettet - vil der givet være krav til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Reglerne skelner mellem øl/vin og så spiritus. Er der tale om spiritus må i overhoved ikke fremstille noget før i har en godkendelse af SKAT til fremstilling.

Skal I sælge til andre, skal i også være godkendt af fødevarestyrelsen.

Tilmeldt 15. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst så mange definitioner på spiritus fra 2.8% til 22% til alt der er destilleret. Kommer næppe over 22%, men har hørt noget fra Amerika om at der var nogle problemer med folk der lavede bobler i deres mjød som ikke måtte sælge den som mjød men skulle sælge den som øl eller sådan noget. Med spiritus mener du 22%, ik'?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nok ikke konkurrere med de professionelle.

Besøg Fuglsang i Haderslev.
Der vil du kunne lære meget.

Tilmeldt 15. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen tak for støtten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)