Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plastikfri fragt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg ejer en webshop, der sælger produkter, som skal hjælpe med at formindske brugen af plastik. Derfor sender jeg også alle pakkerne plastikfrit (papirtape, papkasser osv). 

Da jeg allerede sender pakker til Danmark og Europa, vil jeg gerne udvide til flere lande uden for EU. Mit spørgsmål er dog om I kender et fragtfirma, der ikke gør krav på at man bruger plastik på sin pakke...? Har snakket med bl.a. UPS, men de gør krav på at man skal klistre en fragtbrevslomme på sin pakke, der jo er en plastikpose.

God dag

Vh Lea

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

lea_mh:
Har snakket med bl.a. UPS, men de gør krav på at man skal klistre en fragtbrevslomme på sin pakke, der jo er en plastikpose.

Siden hvornår gør de det? Jeg sender pakker med bl.a UPS uden brug af fragtbrevslomme, men kun label. der er tale om EU pakker. alternativt kan du bruge en konvolut hvor du skriver fragtbrev udenpå.

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - det er så snart at det er uden for EU, at man skal bruge deres fragtbrevslomme

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lea_mh:

Hej alle!

Jeg ejer en webshop, der sælger produkter, som skal hjælpe med at formindske brugen af plastik. Derfor sender jeg også alle pakkerne plastikfrit (papirtape, papkasser osv). 

Da jeg allerede sender pakker til Danmark og Europa, vil jeg gerne udvide til flere lande uden for EU. Mit spørgsmål er dog om I kender et fragtfirma, der ikke gør krav på at man bruger plastik på sin pakke...? Har snakket med bl.a. UPS, men de gør krav på at man skal klistre en fragtbrevslomme på sin pakke, der jo er en plastikpose.

God dag

Vh Lea

Er der et reelt problem her?

Nethandel er vel en langt større miljøbelastning end en plast-fragtbrevslomme? Fordi der pr. styk af varen anvendes meget større ressourcer på emballage og fragt end ved klassisk logistik-effektiv handel via importører, grossister og butikker. 

Hvis du vil gøre noget virkelig godt for klimaet og miljøet så lad være med at sælge varer i småforsendelser.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lea_mh:
skal hjælpe med at formindske brugen af plastik

Hvorfor egentlig det?

Plast er et fantastisk produkt der ikke i udgør noget egentlig miljøproblem, så længe man det bortskaffes på en orddeling måde. men jo ikke ligefrem det bekymrings-industrien og røde miljøaktivister vil høre.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

https://plast.dk/viden-om/hvad-betyder-plast-for-miljoeet

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.independent.co.uk/life-style/plastic-bad-environment-why-ocean-pollution-how-much-single-use-facts-recycling-a8309311.html

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.superiorplastics.com/plastic-products/7-ways-plastic-helps-environment

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke rigtig bruge disse links til noget... Jeg har allerede en webshop og for mig er det den rigtige vej at gå. Mit spørgsmål går på noget helt andet :) 

God aften.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du snakket med DHL?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)