Hej alle, I forbindelse med et projekt, har min underentreprenør ikke gjort sit arbejde ordentligt, hvilket har resulteret i en større rengøringsopgave. Der hersker ingen tvivl om, at denne rengøringsopgave skal udføres, og dette har min underentreprenør også vedkendt sig. Det har af flere omgange trukket ud, og der er sammen med min kunde blevet aftalt en dato for, hvornår rengøringsarbejdet skulle igangsættes. Denne dato er endda fastsat af min underentreprenør. Entreprenøren, der tidligere har forsøgt en udbedring, er blevet gjort opmærksom på, at dette er sidste chance for udbedring. Entreprenøren formåede ikke at starte op på arbejdet, selvom denne orienterede mig om at han var startet. Jeg skrev derfor en mail om, at jeg betragtede den aftalte opstart som misligeholdt, og jeg i stedet entrerer en anden til at udføre arbejdet på hans regning. Er der noget særligt, jeg nu skal være opmærksom på? Jeg har tænkt mig at snakke med min advokat, men nu er det weekend... :) Jeg har igangsat arbejdet fra en anden entreprenør, og har sendt en mail til min underentreprenør, hvor jeg orienterer ham om mine 3 tilbud og accept af det billigste. Mvh |
Du skal klart og formelt reklamere og give din leverandør mulighed for at afhjælpe skader.