Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndterer jeg mit krav over for min underentreprenør?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

I forbindelse med et projekt, har min underentreprenør ikke gjort sit arbejde ordentligt, hvilket har resulteret i en større rengøringsopgave.

Der hersker ingen tvivl om, at denne rengøringsopgave skal udføres, og dette har min underentreprenør også vedkendt sig.

Det har af flere omgange trukket ud, og der er sammen med min kunde blevet aftalt en dato for, hvornår rengøringsarbejdet skulle igangsættes. Denne dato er endda fastsat af min underentreprenør.

Entreprenøren, der tidligere har forsøgt en udbedring, er blevet gjort opmærksom på, at dette er sidste chance for udbedring.

Entreprenøren formåede ikke at starte op på arbejdet, selvom denne orienterede mig om at han var startet.
Dette er min kunde ikke enig i, da min kunde ikke så min entreprenørs folk på pladsen. Min kunde var til stede på pladsen fra kl. 8-20, og jeg var selv forbi 3 gange i løbet af dagen. Der er tale om en meget lille byggeplads, så de kan ikke have "gemt sig" et sted på pladsen.

Jeg skrev derfor en mail om, at jeg betragtede den aftalte opstart som misligeholdt, og jeg i stedet entrerer en anden til at udføre arbejdet på hans regning.

Er der noget særligt, jeg nu skal være opmærksom på? Jeg har tænkt mig at snakke med min advokat, men nu er det weekend... :)

Jeg har igangsat arbejdet fra en anden entreprenør, og har sendt en mail til min underentreprenør, hvor jeg orienterer ham om mine 3 tilbud og accept af det billigste.

Mvh
Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal klart og formelt reklamere og give din leverandør mulighed for at afhjælpe skader.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ejler,

Tak for svar. Som beskrevet i det første indlæg, så har entreprenøren tidligere forsøgt udbedring, og han har så fået yderligere en mulighed. Denne aftale har han misligeholdt.

Jeg mener derfor, at der klart er reklameret, og min underentreprenør har haft muligheden (2 gange) for at afhjælpe. Han var endvidere orienteret om, at hvis han ikke startede op som aftalt, så "klappede fælden".

Mvh
Mikkel

Ejler Ottesen:

Du skal klart og formelt reklamere og give din leverandør mulighed for at afhjælpe skader.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Har I aftalt AB92 som arbejdsgrundlag ?

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob, 

Vi har desværre ikke aftalt AB92 eller 18. 

Mvh

Mikkel

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Mikkel

Har I aftalt AB92 som arbejdsgrundlag ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)