Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurs rettigheder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

mit selskab er konkurs og jeg har på et tidspunkt i forløbet fået repareret mac og iphone på firmaets regning.

begge dele har jeg selv købt for egen regning for lang tid siden, men selvfølgelig brugt i firmaet. nu skriver kurrator:

"Under henvisning til din mail af 22.8.2018 skal jeg bede dig aflevere MacBook og telefon her hos os (også selvom det er af ældre dato). Hvis selskabet har betalt for reparation af disse, må det betyde, at begge dele ejes af selskabet. Du kan enten aflevere det i receptionen i stueetagen, eller spørge efter mig..."

Kan det virkelig passe at mine ting nu tilhører selskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke som - i ja det må det gøre - men hvordan forklarer man, at man får repareret begge dele på selskabets regning - man kan jo ikke sådan sammenblande private ting og så et selskab. Der må man være stringent og køre et enten eller princip, og kurator vil nok stå ret godt med at hævde, at tingene jo ikke virkede og selskabet har erhvervet dem ved at sætte dem i funktionsdygtig stand
Du må tale med kurator og se om du kan forklare, at de er købt privat og du valgte at lade selskabet stå for reparation fordi du lod selskabet bruge dem gratis og så foreslå, at du indbetaler reparations beløbene kontant til boet, og så se om han køber den, det er ikke umuligt.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første må du se om du ikke kan finde de gamle bilag på dit personlige køb af effekterne.

Hvis det ikke lykkes, må du skrive til kurator at effekterne er købt af dig personligt for mange år side, hvilket serienumre på effekterne formentlig også vil vise, og at du udelukkende har brugt effekterne i firmaets tjeneste og derfor fandt det rimeligt at firmaet betalte for reparationer.

Kurator kan jo ikke vide andet end at effekterne tilhører selskabet og derfor skal du meddele at du til kurator indbetaler det beløb som reparationsudgifterne har udgjort samt oplyse produktionsår for maskinerne, som du kan få oplyst hos producenterne ved angivelse af serienumre.

Måske ligger produktionsdato langt tid før du stiftede selskabet. 

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankKottal:
Kan det virkelig passe at mine ting nu tilhører selskabet?

Du må dokumentere at udstyret er købt privat i form af en faktura mv.

FrankKottal:
Hvis selskabet har betalt for reparation af disse, må det betyde, at begge dele ejes af selskabet.

Det er problematisk at lade selskabet betale for noget som det ikke ejer. Du kunne overveje at betragte det som (ulovligt) udbytte. Indbetal udgiften for reparationen.

Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar

Jeg har meddelt dem at jeg gerne selv betaler, for uretmæssig brug af firmaet som betaler af reperation, så må jeg se hvad de siger til det...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankKottal:

Kan det virkelig passe at mine ting nu tilhører selskabet?

Det er et klart NEJ.
Og du skal ikke bevise noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være lærerigt at høre hvad kurator siger- der er ikke tvivl om, at han har et point i at firmaet jo ikke må betale for reparation af dine private sager, men vel også i at det må du så kunne klare med en indbetaling synes jeg. Hvad sagde kurator?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
at det må du så kunne klare med en indbetaling synes jeg. Hvad sagde kurator?

Det er bare spild af penge, synes jeg.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)