Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdes partner ønsker af skyde penge i mit firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 189
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at starte et nyt firma ( ApS ) op og nogle af dem som jeg køber vare fra ønsker at skyde penge i mit firma.

Men hvordan regner men ud hvor mange % de skal have for X antal kr.??

Hilsen Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man ikke sige uden at kende den samlede kapital men hvis du stifter med de almindelige 50.000 kr ja så vil de jo skulle have halvdelen af selskabet for 25.000 kr helt enkelt . Hvis de skal give mere så må de enten gøre det som lån, eller der skal oprettes forskellige aktieklasser - hvilket givet betyder du skal gå til en advokat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke lidt forsimplet John. Hvis trådstarter stifter med en kapital på 50.000 kr. er der ikke noget som forbyder ham at sælge en ejerandel til det beløb han kan få. 50% behøver jo ikke at være 25000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Er det ikke lidt forsimplet John. Hvis trådstarter stifter med en kapital på 50.000 kr. er der ikke noget som forbyder ham at sælge en ejerandel til det beløb han kan få. 50% behøver jo ikke at være 25000 kr.

intet - ud over hvis spørgsmålet er så simpelt som det blev stillet - hvilken % skal den nye have hvis den nye er med fra start - så er det jo normalt som jeg beskrev det 

Bjarne H. Jensen:

Jeg er ved at starte et nyt firma ( ApS ) op og nogle af dem som jeg køber vare fra ønsker at skyde penge i mit firma.

Men hvordan regner men ud hvor mange % de skal have for X antal kr.??



Det andet er jo så ikke noget der kan regnes på formel x kr giver Y % som trådstarter virker ville i et endnu ikke stiftet ApS

Så er det jo bare at - det må de aftale helt som de vil og betaler trådstarter mere end 25.000 for halvdel af 50.000 kr selskabet - ja så er der jo fortjeneste for trådstarter på salg af anparter - og en skat. Jeg ser det mere som rent teknisk hvordan regner man x/Y i noget nystartet hvor en leverandør var det vist - gerne vil være med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var udgangspunktet for mit svar din formulering "du stifter". I det tilfælde kan Bjarne efterfølgende sælge til den pris han han få.

Og ja jeg er enig hvis de stifter i fællesskab så er jeg enig i dit synspunkt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Nu var udgangspunktet for mit svar din formulering "du stifter". I det tilfælde kan Bjarne efterfølgende sælge til den pris han han få
enig - men med den ekstra-  at der så opstår skattemæssig gevinst eller tab - og - at leverandøren formentlig ikke er indstillet på højere pris fra dag 1 men ja - HVIS trådstarter kan få mere for sine andele end han selv har investeret - så kan det fint gøres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)