Sagen er den, at jeg har en smykkevirksomhed hvor jeg sælger varer til guldsmede butikker. Jeg er nu blevet kontaktet af en guldsmed i UK som ønsker mine varer og er lidt i tvivl om kalkulationen med tax osv, da varerene i vejl. udsalg skal koste det samme her i DK som i UK. Normalt opgiver jeg mine salgspriser som f.eks. 1500 eks. moms. Når jeg nu skal kalkulere priserne til UK, ville i så "bare" omregne 1000 kr om til pund og så lade det være prisen? På den måde får forhandlerne i UK jo sådan set mere for deres varer, da vejl. udsalg pris er det samme i DK som i UK. Håber mit spørgsmål giver mening. - Morten |
Priisholm:da varerene i vejl. udsalg skal koste det samme her i DK som i UK.
Hvorfor skal den nødvendigvis det? når du ikke kender prissætningen på det engelske marked er det jo svært at anbefale en vejledende udsalgspris.
Det er risikabelt at handle i engelsk pund, da kursen svinger en del grundet brexit, så du kan hurtigt komme til at tabe penge. var jeg dig ville jeg opgive priserne i Euro, hvilket de nok burde kunne finde ud af at håndtere når de spørger en udenlandsk leverandør.