Hej, vi skal have en grafiker til at designe logoer og motiver til vores t-shirts i tøjkollektionen - men hvordan afregner man ham? Er det med en pris på hvert logo og motiv som kommer i produktion? og de som ikke gør bliver ikke betalt? Eller får han en hvis procent af omsætningen på t-shirts? Eller? Det vil komme til at foregå således at vi finder og har inspiration og ideer til hvordan det skal se ud, så samles vi og vi vil indvie ham i vores tanker og ideer og vise skitser. Han går så mere eller mindre ud fra vores og vi vil derefter fortælle hvad der skal ændres til et færdigt logo eller motiv. På forhånd tak, Christian |
Hej Christian..
Jeg har tidligere arbejdet med opgaver der indvolverede design af t-shirt prints, faktisk et par gange.
Sådan som man kan arbejde med det er, at der er et fast beløb pr. print der bliver trykt, og derefter kommer et mindre beløb lagt oveni, pr. t-shirt der bliver printet. - altså så man samtidig får en smule kommision for sit arbejde.
Men, i kan selvfølgelig også vælge at betale en del mere pr. motiv, og så copyright ligger 100% hos jer bagefter, det er lidt forskelligt fra grafiker til grafiker og fra opgave til opgave hvad der virker mest logisk og hvad der passer en bedst.
Men igen - det er meget en smagssag.
Har i endnu ikke fundet en designer må i sige til, jeg kunne godt tænke mig at smide et par skitser afsted da, hvis det ellers er nogle spændende koncepter og ideer i har.