Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På vej væk fra Wordpress

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Tegn og gerninger Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har erfaring med at ændre sin hjemmeside fra en wordpress-side til en traditionel css-kodet hjemmeside? Jeg hører kun historier om, hvordan folk går den anden vej og lægger hjemmesider om til Wordpress. Men jeg synes Wordpress gør min hjemmeside tung og langsom (selvom den er optimeret af en professionel). Før jeg fik lagt den om til Wordpress var den hurtig og effektiv (med samme funktionalitet og udseende som nu) - men jeg lod mig overtale fordi det skulle give fordele i forhold til Google.

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken side er der tale om? 

Umiddelbart er det et større arbejde, såfremt du skal have mulighed for stadig at kunne redigere, som du kan nu. 

Bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder meget underligt det du siger.

Wordpress er et af de mest optimerede CMS'er der er derude, og det er vanvittig hurtigt hvis man benytter det rigtigt.

Det virker ikke til at det er optimeret ordenligt?

Du kan sagtens få det lavet den anden vej rundt, grunden til at folk normalt ikke gør dette, er at det generelt set er en dårlig og dyr idé.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid gerne et link til din side, så kan vi fortælle dig hvorfor din side loader langsomt :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mons,

Prøv at smide et link til din side herinde, så kan det være nogle af os kan fortælle dig hvor kæden hopper af ifht. hastigheden.

Rene HTML+CSS sider er dejligt nemme at arbejde med, hvis man er flydende i HTML og CSS samt har en god editor til det. Men hvis du ikke kan hverken HTML eller CSS ville jeg kraftigt anbefale dig at holde fast i en eller anden form for CMS til din hjemmeside. Og blandt CMS'er generelt er Wordpress er fornuftigt valg, som nævnt længere oppe i tråden.

Du kunne vælg at kigge på et alternativ såsom https://www.couchcms.com/ hvis du vil have noget endnu mere simpelt end Wordpress, men du risikerer at lige pludselig stå med et ønske om en eller anden funktionalitet som du nemt kunne have fået i Wordpress (ved hjælp af et plugin) men som du må betale for at få udviklet til din side hvis du ikke selv kan.

Mvh. Lars

Fra København
Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Tegn og gerninger Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

I har selvfølgelig ret. Der er en grund til at de fleste går fra 'traditionelle' hjemmesider til Wordpres-hjemmesider. Jeg ved ikke nok om Wordpress til at kunne bygge og optimere den, så jeg har været nødt til at betale mig fra det hele. Og meldingen fra ham der har lavet den, er, at han har gjort alt hvad han kunne for at få den op i load-hastighed.

Den "gamle" version af hjemmesiden havde jeg selv kodet i ren html og css. Dér er jeg mere på hjemmebane. Den var lynhurtig og koderne optimerede. Jeg har ikke noget imod at være nødt til at arbejde i koderne hvis noget skal ændres, så det var ikke engang fordi jeg havde behov for en brugerflade. Det var som sagt udelukkende på grund af de bedre muligheder for at arbejde med SEO, som Wordpress giver. Det har jeg så senere lært, at man lige så godt kan gøre med en traditionel hjemmeside. Det irriterer mig selvfølgelig, at jeg måske havde en rigtig god løsning fra starten og så har betalt dyre penge for at få det ændret til noget der ikke har givet en bedre hjemmeside.

Hjemmesiden det drejer sig om er www.monsreneandersen.com

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Din side er ved første øjekast hurtig nok, dermed ikke sagt at der ikke kan gøres forbedringer men teknisk set fejler den ikke noget.

Den ligger på en hurtig server i DK som også understøtter http2 så det er godt nok.

Dog burde du gøre noget ved de animationer som skujler indholdet i første omgang og så får det til at fremtone kort efter. Det kan netop få den til at virke langsom.

Når det bliver fjernet vil den også komme øjeblikkeligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mons René Andersen

Jeg vil give dig 100% ret i at WordPress kan være MEGET langsom, men tit er det fordi der er lavet for meget ekstra kodning i kernen, eller man simpelthen har valgt et dårligt tema. Jeg f.eks. er lige ved at ligge hænderne på det sidste til min nye hjemmeside, da jeg fandt ud af at mit første Tema ødelagde for meget... så derfor gik jeg i gang med at flytte den over i et nyt tema og se lige her:

http://ny.fricomputer.dk/

Den skal du ikke komme og sige er langsom når den loader, Google Insights giver den 82 / 89 i point. Og den er bygget på en REN WordPress Tema, og der er ikke sparet på CSS kodning og effekterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Tegn og gerninger Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Peter. Det er en stor hjælp.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)