Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udskydelse af møde i skifteretten

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg står i den situation at jeg er indkaldt til skifteretten vedr. tvangsopløsning af en af mine virksomheder. Sagen er så den at jeg er blevet inviteret på en ferie på netop den dato. Det er jo selvfølgelig lidt af et luksus problem, men nogen der ved om man kan ringe ind og få sådan et møde udskudt med en uges varsel uden at man nødvendigvis skal redegøre hvorfor?

På forhånd tak:)

Mvh Anja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan du godt - men om det så er slemt at skulle sige du er inviteret på ferie er vel en anden sag. Det burde være mere slemt at drive et selskab der sendes til tvangsopløsning -og som her og nu betyder  at en hel selskabsform IVS nu formentlig kommer ud for ikke længere at kunne stiftes  for nu trods alt at holde bare lidt moral ikke?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da utroligt at der er så mange tvangopløsninger af de IVS'ER.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det kan du godt - men om det så er slemt at skulle sige du er inviteret på ferie er vel en anden sag. Det burde være mere slemt at drive et selskab der sendes til tvangsopløsning -og som her og nu betyder  at en hel selskabsform IVS nu formentlig kommer ud for ikke længere at kunne stiftes  for nu trods alt at holde bare lidt moral ikke?

Jeg er fuldstændig enig med John.

Derudover mener jeg, at det er en sølle undskyldning. Tag dog ansvar, på det indkaldte møde og dato og se om der kan ændres, så du ikke kommer i den meget kedelige statistik som John tidligere har listet op.

Kan du ændre det, således du ikke kommer på statistikken, så kan du rejse på ferie. MEN: Der skal være orden på gårdspladsen først!.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 5 person

Der er intet moralsk forkert ved at lade et selskab tvangsopløse, og er en helt legitim måde at lukke et selskab på. At give trådstarter skylden for at være med til at ødelægge IVS formen er da helt i hegnet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai hvordan kan manglende overholdelse af gældende love være legitimt?

Tvangsopløsning er sanktion som samfundet har når en virksomhed ikke overholder loven. Problemet er så at der desværre er for mange iværksættere der som dig mener, at det er en legitim måde at afsluttet et IVS (og måske også den letteste og billigste).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Hej Henrik,

Legitimt er måske at strække den, men det er indenfor spillereglerne. Er der aktiver i selskabet er det jo ikke den billigste måde at lukke et selskab, men det er klart at hvis selskabet er stiftet for 1 kr. (hvad vi i øvrigt ikke ved), så er det i hvert fald den nemmeste måde. Det gør det ikke umoralsk i min verden.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lundgaard:

Hej Henrik,

Legitimt er måske at strække den, men det er indenfor spillereglerne. Er der aktiver i selskabet er det jo ikke den billigste måde at lukke et selskab, men det er klart at hvis selskabet er stiftet for 1 kr. (hvad vi i øvrigt ikke ved), så er det i hvert fald den nemmeste måde.

Indenfor spillereglerne? Hvilke spilleregler!

 

For dem der definerer spillereglerne som værende landets love er det ikke "Indenfor spillereglerne", da er det en konsekvens af at overtræde loven.

Nicolai Lundgaard:

Det gør det ikke umoralsk i min verden.

Hvis ikke det er umoralsk at overtræde lovgivningen, så er der vil intet som er umoralsk?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det begynder at gå i forkert retning her på Amino.

Man kan ikke stille et spørgsmål, uden at blive udsat for "uddybende kommentarer", af folk som absolut skal opdrage andre, end sine børn.

Der er mange som keder sig åbenbart, så brug dog tid til noget konstruktivt i dit eget liv!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Der er intet moralsk forkert ved at lade et selskab tvangsopløse, og er en helt legitim måde at lukke et selskab på. At give trådstarter skylden for at være med til at ødelægge IVS formen er da helt i hegnet. 

1 tvangsopløsning skyldes manglende overholdelse af lov - at have en lovpligtig direktion, korrekt ejer registrering eller indsende regnskab lovpligtigt

Det kan aldrig være legitimt at drive selskab og ikke overholde loven

2 Tvangsopløsning koster både skifteret og skat og EOS (som sender rykkere mm) - EOS peger vist på snit 6000 kr for samfundet som udgift

3 Det er bla.a. de ting som gør, at erhvervsminister (med DF og flertal bag sig) vil stoppe for nye IVS

Ud over det ikke legitime ved ikke at overholde loven når man har selskab uden personlig hæftelse, så vil man ofte efterlade både moms og andet som nødlidende

Den legitime lukning er erklæringslukning med skatte kvitance

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)