Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår gælder fri bil reglerne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi taler om at jeg kan låne en bil af den virksomhed jeg arbejder i, men at jeg selv skal betale alle omkostninger såsom benzin, vægtafgifter, grønne afgifter, forsikring, reparationer osv. ved ikke hvor mange forskellige omkostninger der er eller om jeg nævner nogle som ikke er her, men det heller ikke pointen jeg skal betale alle omkostningerne. Til gengæld skal jeg ikke betale nogen månedlig leasingydelse eller noget for bilen, men bilen er i virksomhedens navn, og kan vel derfor i teorien tage den tilbage hvornår det skulle være, men jeg skal betale alle omkostninger.

Så lad os sige jeg skriver under på sådan en kontrakt, gælder det så som fri bil, jeg betaler jo alle bilens omkostninger, men hvis jeg også bliver beskattet for fri bil mener jeg ikke det kan betale sig, da jeg bliver tilbudt en lille bil til en værdi under 75.000 KR. men jeg kan se fri bil bliver beskattet af min. 160.000 KR. samt jeg ikke har det store kørselsbehov i fritiden, derfor ville det ikke kunne betale sig.

Nu er der ikke nogen i virksomheden som kan svare mig på det, og jeg kan heller ikke selv finde svaret, selvfølgelig kunne jeg ringe til Skat, og det er nok det næste skridt, men kunne da være rart lige at få tankerne med herindefra inden jeg overhovedet overvejer videre om det kan betale sig, jeg er egentligt fint tilfreds med offentlig transport, men lad os sige jeg kunne slippe for at betale bilens værdi, og så kun har omkostninger ved benzin, afgifter og forsikringer, så synes jeg da ikke jeg kan sige nej? Men kan jeg så det, det er spørgsmålet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så snart bilen sættes til rådighed beskattes du af fri bil - no other way

Du vil kunne trække din egen betaling til de forskellige ting fra fra værdien af fri bil som jeg ser det. Du kan så ikke få kørepenge for at køre for firmaet i sagens natur Ja min 160.000 som grundlag + en miljøafgift for fri bil

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Så snart bilen sættes til rådighed beskattes du af fri bil - no other way

Du vil kunne trække din egen betaling til de forskellige ting fra fra værdien af fri bil som jeg ser det. Du kan så ikke få kørepenge for at køre for firmaet i sagens natur Ja min 160.000 som grundlag + en miljøafgift for fri bil

vh John hannover

Super tak, det var også det jeg tænkte. Så jeg kan trække det fra jeg betaler i omkostninger, men har forhørt mig og det skulle vist ikke være mere end 10-15.000 KR. om året, så det jo småting hvis det er 1 til 1 fratrak, vil det sige fra 160.000 kan jeg kun trække lad os sige jeg betaler 10.000 i omkostninger fra? I så fald bliver jeg jo stadig beskattet af 150.000 KR. hvilket er alt for meget specielt når det er en bil til under 75.000 KR.

Så du anbefaler jeg takker pænt nej tak, så længe jeg bliver tilbudt en bil til under 160.000 KR.?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikring, benzin samt alle de andre omkostning koster mere end 10.000 år om året.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Donatello:

Cookie - John Hannover:

Så snart bilen sættes til rådighed beskattes du af fri bil - no other way

Du vil kunne trække din egen betaling til de forskellige ting fra fra værdien af fri bil som jeg ser det. Du kan så ikke få kørepenge for at køre for firmaet i sagens natur Ja min 160.000 som grundlag + en miljøafgift for fri bil

vh John hannover

Super tak, det var også det jeg tænkte. Så jeg kan trække det fra jeg betaler i omkostninger, men har forhørt mig og det skulle vist ikke være mere end 10-15.000 KR. om året, så det jo småting hvis det er 1 til 1 fratrak, vil det sige fra 160.000 kan jeg kun trække lad os sige jeg betaler 10.000 i omkostninger fra? I så fald bliver jeg jo stadig beskattet af 150.000 KR. hvilket er alt for meget specielt når det er en bil til under 75.000 KR.

Så du anbefaler jeg takker pænt nej tak, så længe jeg bliver tilbudt en bil til under 160.000 KR.?

ja helt klart

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John i, at du vil blive beskattet af fri bil i den tænkte situation.

Beskatningen af fri bil er 25% af grundlaget op til 300.000 kr. og 20% for værdi herover med tillæg af 150% af miljøafgift. Beskatningen af fri bil vil derfor anslået udgøre 45.000 kr. årligt.

Du kan derfra fratrække de udgifter, som du selv afholder (husk at holde regnskab med dem), så hvis du har udgifter for 15.000 kr. årligt, bliver du efter fradraget beskattet af 30.000 kr. årligt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)