Jeg har et par fakturaer i mit 2007 regnskab som jeg er ved et blevet betalt, jeg kan desværre ikke finde dem på min kontoudskrift fra banken. Har skiftet bank i løbet af 2007 hvilket gør at der er nogle poster som desværre er blevet væk i forløbet.
Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg bruge af bilag for at dokumentere pengene er gået ind? Behøver jeg overhovedet et bilag?
Teoretisk set skal der være bilag men i praksis er det ikke nødvendigt. Kan du ikke "redegøre" for hvor pengene er gået hen må man betragte det som privat hævet. Men de er vel indgået på bankkontoen, hvorved denne vil stemme på de efterfølgende kontoudtog (har du ikke netbank ?)
Jo, jeg har netbank. Jeg kan også godt se på saldi at pengene er gået ind. Faktuaerne er udstedt sidst i juli, jeg har skiftet bank i august måned, dvs. også skift af netbank. Indbetalingen fremgår hverken af min netbank i den nye bank, eller er slutopgørelserne fra den gamle bank, så jeg kan ikke andet end formode at de er røget ind i mellemperioden på en eller anden måde.
Men rent resultatmæssigt ændrer det vel heller ikke noget om jeg bogfører dem som privat udtræk, så det burde vel også gå an.