Lad kunden fakturere dig for anskaffelsen af telefonen, som opstartsomkostning af kundeservice aktivitet. Det bliver en driftsudgift for dig, til gengæld er telefonerne også deres derefter (men mon ikke du alligevel ikke kan se nogen værdi i dem om 3-5 år?). Yderligere er det også deres eget ansvar og holde styr på egen overholdelse af skattereglerne for fri telefon i hhv. sverige og norge, hvilket de angiveligt også må have bedre kendskab til end nogen af os.
Det var også mit andet forslag
Begge freelancere har eget firma her i DK hvor de arbejder med / hjælper DK firmaer med salg til henholdsvis det svenske og norske marked.
En anden tanke.... fri telefon - er det ikke i højere grad forbundet med selve telefonabonnementet?
I mit tilfælde, så vil der ikke blive tale om privat tale på mit se / no nr. det skal udelukkende bruges til de kundeopkald der kommer....
fri telefon - er det ikke i højere grad forbundet med selve telefonabonnementet?
nej fri telefon opstår så snart nogen del betales - selve telefonen eller abonnementet - med danskere inde over som CPR personer "freelance" har Henrik og CEF måske tilføjelse - eller er det forsat ok de bare fakturerer den selv og DE så tager evt spørgsmål fra skat siden - når den kan og forventes brugt privat
Jeg vil godt stadigt mene at man ikke kan give en telefon der er med dual sim hvor formål er at samme telefon skal bruges privat og firma og i det hele taget have en betalt telefon i hjemmet - uden skattekonsekvens - men hvis de fakturerer den - jeg ved det ikke (normalt vil det jo være en ydelse de fakturerer med indberetningspligt som honorar - men her et aktiv?)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ellers kan jeg vel købe et nummer / simkort, og stikke det i en discounttelefon som jeg har liggende her på kontoret, og så blot lave viderestilling ??
Så kan man vel ikke risikere at de bliver opkrævet af noget?
Ellers kan jeg vel købe et nummer / simkort, og stikke det i en discounttelefon som jeg har liggende her på kontoret, og så blot lave viderestilling ??
Så kan man vel ikke risikere at de bliver opkrævet af noget?
Hilsen Morten
ja de vil ikke blive opkrævet noget ved at modtage viderestilling- den er klar - du vil bare betale normalt - hvis det er til N og S i alle fald mens du i DK givet let kan viderestille gratis til deres alm telefon
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER