Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

jeg bor fast i Danmark og har fuldtidsjob herhjemme. Den 1. maj i år, startede jeg en virksomhed op i Malmø ( Sverige ) ved siden af min fuldtidsbeskæftigelse. Firmaet er oprettet i Sverige ved Skatteværket som enkeltmandsvirksomhed med et svensk organisationsnummer.

Siden 1. maj har jeg prøvet og prøvet at få en svensk erhvervskonto så mine kunder kan betale mig, samt at jeg kn betaler mine regninger såsom husleje og svensk moms mv.

Det har absolut ikke være let, og desværre har jeg endnu ikke fået oprettet nogen konto. Er kunde hos Nordea i Danmark og har været det længe. Har henvendt mig til dem,hvor de rettede henvendelse til Nordea i Sverige, som oplyser, at jeg ikke kan få en erhvervskonto, da jeg ikke har et svensk personnummer ( kræver at jeg har fast adresse i Sverige ) hvis jeg skal have en erhvervskonto i Sverige så skal min virksomhed omdøbes til en unlimeted virksomhed altså aktiebolag, hvor jeg skal have 50000 kr stående. Det kræver dog også, at jeg skal have en med svensk personnnummer i bestyrelsen. Ret kompleks.

Udover min egen bank, så siger og skriver de øvrige banker det samme.

Jeg vil høre jeres erfaringer, råd og vejledning. Alt tages med kyshånd.

Jeg tænker, helt ærlig, hvor svært kan det være.

Med venlig hilsen og tak på forhånd

Erkan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville slet ikke tro man bare kunne oprette svensk enkeltmands uden bopæl og svensk skat. Jeg ville have TROET det skulle være som anden udenlands virksomhed i en eller anden form, for umiddelbart forstår jeg ikke den term fungerer uden netop svensk "CPR" og adresse

Omvendt- du har jo oprettet - så af en eller anden årsag må enkeltmands i sverige være muligt uden svensk bopæl og skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Nogen foreslag ?
Mvh
Erkan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke når Nordea som jo har svenske afd- siger som de gør - og du er sikker på det er korrekt stiftet og fungerende med alm svensk enkeltmands uden svensk personnummer og/eller adresse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville have TROET det skulle være som anden udenlands virksomhed i en eller anden form,

Det er det vel også i et eller andet omfang. Normalt registreres enkeltmandsvirksomheder i Sverige på ejerens personnummer. Når organisationsnummeret ikke svarer til et cpr-nr her, så er det formentlig udtryk for et administrativt nummer - og dermed også blot en opdeling som i DK.

Måske det havde været lettere at lave et dansk IVS og så registrere en fillial i Sverige?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændig registreret korrekt. Har ingen svensk personnummer og med et organisationsnummer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan IVS med afdeling i Sverige. Jeg skal jo betale svensk moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved drift fra S skal du da altid - uanset form - betale S moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

John så er vi tilbage dertil, at jeg har et enkeltmandsfirma i Sverige uden mulighed for at få en ehvevskonto i Sverige..
Denne her sag kan jeg næppe have alene, og i virkeligheden er det lige til et nyhedsmedie..
Noget der er simpelt, men umuligt uden forklaring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Erkandk:
i virkeligheden er det lige til et nyhedsmedie..
Noget der er simpelt, men umuligt uden forklaring
Nah -  du kan jo ikke lige direkte få en svensk bank uden svensk bopæl eller skat - Det er helt normalt - det du har fået er nok en type udenlandsk virksomhed i sverige i virkeligheden. Du kan ikke etablere personlig virksomhed i et land du ikke bor i og ikke har "cpr" i helt enkelt - så du har bare et nummer der ikke er andet end  - andet udenlandsk virksomhed som så kræver bank i det land du er i

Du kan overveje en filial af et selskab ApS eller IVS men det andet kan nok ikke lade sig gøre. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)