Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en Mark - må jeg benytte den til andet erhverv en landbrug?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 2200
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Graphics by Nyman Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Super kort: Jeg har en mark, og vil gerne benytte den til andet erhverv end landbrug.

Planen er at grave en sø som skal bruges til diverse vandsport aktiviteter, samt mange andre tilbud for aktive personer så som trampoliner, mountainbike dirt track og den slags. Der skal etableres toiletter, hytter, køkken og plantes træer. Der skal også oprettes en forening.

Jeg har været inde og kigge på GIS kortet og der står intet omkring at marken er reserveret til landbrug eller lignende.

Hvad er mulighederne og hvad må man, og hvordan får jeg tilladelse hvis jeg må bruge marken til dette?

Håber i kan hjælpe :)

//Mikkel

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Du skal tale med teknisk forvaltning i den kommune, hvor marken ligger.

Der var en mand for 20 år siden, der anlagde en sø ulovligt og det kom der mange skriverier i pressen om og bøder til manden.

Mvh Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må givet også være andre regler omkring forlystelsespark - af hensyn til området og naboer - dirt-track osv er jo ikke lydløst eller lugtfrit - og der bliver måske en masse tilkørsel og parkeringsbehov - så den del skal også undersøges. Det er ikke helt let at få tilladelse til nye forløstelsesparker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en ganske usædvanlig anvendelse du vil bruge marken til og det vil ikke stå i en lokalplan at dette er tilladt.

Det kunne tænkes at kommunalbestyrelsen i den kommune du hører til, ville være interesseret i at medvirke til at du indrettede den nævnte forlystelsespark.

Derfor kunne du indsende en komplet ansøgning med beskrivelse og tegninger således at kommunalbestyrelsen kunne tage stilling til om man ville udfærdige en ny lokalplan for området som gav tilladelse til dit forslag.

Du må være forberedt på at der forinden vedtagelse af ny lokalplan, skal være nabohøring og muligvis offentligt møde og at man der måske vender tommelfingeren nedad.

Hvis det er midt ude på landet og der er den mindste risiko for at naboerne bliver generet, er det nok svært.

På den anden side kan du være så heldig at kommunalbestyrelsen er af den opfattelse at dit tiltag kan give nyt liv til området.

Evt. send en PB hvis du skal have hjælp.

Mvh Jørgen 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)