Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til start af kapitalfond

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino’er 

Jeg går og overvejer ideen om at starte en kapitalfond, og leder derfor efter råd og sparring fra folk med kendskab til branchen. Jeg har allerede selv researchet mig frem til det basiske i branchen. Nu har jeg blot brug for hjælp til at finde ud af hvordan man helt konkret kommer ind i denne branche.

Smid gerne en PB til mig, hvis du føler for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

½ mia til en start vil vel være godt. En kapitalfond er jo som udgangspunkt en som får stor investorer, forsikringsselskaber - banker - maersk osv til at investere penge i fonde -som de stoler på kapitalfonden kan forvalte bedre end de selv  og fonden køber så div. virksomheder op - ofte med turn-around behov - afnoterer dem måske fra børsen for senere gennotering med gevinst - skyder dem så, ofte efter 3-5 år videre til andre ejere - men gevinst for fonden og de som har investeret

for at komme igang og få banker og forsikringsselskaber til at lægge mange 100 mio i ens fold, skal man starte med at have masser af egne penge + en kæmpe trackrecord som fondsforvalter  en der kan vælge de rigtige selskaber OG kan forvandle jern til guld

thats all folks

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Lidt af en udfordring, men tak for din indsigt. 

Vh 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)