Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til Sverige - men danske underleverandører (som jeg skal betale moms til...). Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Mind Moving Music Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal sende en faktura for et projekt, som jeg har for en svensk kunde. Det vil sige, jeg skal sende en faktura uden moms.

Mit problem er, at jeg har danske underleverandører, som vel skal lægge moms til den faktura de sender mig, selvom jeg sender en faktura videre uden moms?

Eller kan jeg undgå det?

Jeg vil helst gerne undgå, at jeg skal hive momspenge op nu og så vente på at få dem tilbage 9 mdr senere (halvårlig moms + frist...) - særligt fordi momsbeløbet er en lille snas højere, end det jeg selv får ud af opgaven.

Er der en eller anden måde det kan laves smartere på? 

Mvh Simon

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kirk Nissen:

Jeg skal sende en faktura for et projekt, som jeg har for en svensk kunde. Det vil sige, jeg skal sende en faktura uden moms.

Mit problem er, at jeg har danske underleverandører, som vel skal lægge moms til den faktura de sender mig, selvom jeg sender en faktura videre uden moms?

Eller kan jeg undgå det?

Jeg vil helst gerne undgå, at jeg skal hive momspenge op nu og så vente på at få dem tilbage 9 mdr senere (halvårlig moms + frist...) - særligt fordi momsbeløbet er en lille snas højere, end det jeg selv får ud af opgaven.

Er der en eller anden måde det kan laves smartere på? 

Mvh Simon

Der er ikke nogen smart måde.

 

Den situation du nævner er lig med du skal betale moms til dine underleverandører i DK og må vente til momsindberetningen at få fradrag for den betaling.

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Mind Moving Music Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et projekt vi arbejder sammen på - så én måde kunne vel være at hvert firma sendte en faktura...? Vi ville bare helst holde det samlet, da der er 4 underleverandører inkl mig selv

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kirk Nissen:

Det er et projekt vi arbejder sammen på - så én måde kunne vel være at hvert firma sendte en faktura...? Vi ville bare helst holde det samlet, da der er 4 underleverandører inkl mig selv

Hvis du leverer ydelsen/varen så er det dig som skal fakture den svenske kunde.

 

Det kommer an på varen/ydelsen om man som leverandør kan fakturere særskilt - spørgsmålet er om det projekt i leverer er en samlet ydelse/vare eller flere uafhængige leverancer?

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Mind Moving Music Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en 3D film til en udstilling

1 firma lever lyd, historie og projektstyring (mig), et andet leverer rå grafik, et tredje 3d animation og det sidste hardware + konsulenttid til fysisk opsætning.

Men det hele samles selvfølgelig i en "produktion"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kirk Nissen:
9 mdr senere (halvårlig moms + frist..
har du samlet negativ moms kan du jo indberette første dag efter halvåret og få dine penge efter ca 8 dag  så mere 6 end 9 mdr i alle fald på den måde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Mind Moving Music Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok så - 6 mdr + 8 dage. Men det er stadig ikke sjov at skulle betale penge her og nu for at levere et stykke arbejde.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kirk Nissen:

Det er en 3D film til en udstilling

1 firma lever lyd, historie og projektstyring (mig), et andet leverer rå grafik, et tredje 3d animation og det sidste hardware + konsulenttid til fysisk opsætning.

Men det hele samles selvfølgelig i en "produktion"

Umiddelbart tænker jeg ikke i kan splitte op og fakturerer den svenske kunde hver især.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)