Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - lagerregulering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er ved at lave regnskab over de sidste to år, idet jeg er ved at lukke virksomheden (enkeltmandsvirksomhed). Jeg har lavet regnskab løbende i excel, men har nu lagt det hele ind i et regnskabsprogram for at kunne lave en præcis regnskabsopgørelse og balance. Mit spørgsmål hertil er hvordan jeg skal lave lagerkorrigering. Min virksomhed har handlet med varer der har en 1,5 - 2 års holdbarhed, og derfor er flere af dem jo udløbet igennem tiden. Når jeg har haft et produkt der er udløbet på datoen, har jeg reguleret det ud af mit lager og noteret dette i mit regnskab. Mit spørgsmål er nu, hvorledes dette reguleres i mit regnskabsprogram, Billy. Kan jeg lave en samlet nedregulering af varelageret (og i så fald, hvilke konti snakker vi om her), eller skal jeg lave flere posteringer for de enkelte nedregulering. Eksempelvis havde jeg en regulering i april 2017 hvor jeg nedskrev med 5 varer og så igen i juni 2017 hvor jeg nedskrev yderligere nogle produkter, eller kan jeg lave en samlet regulering af dette?

Jeg har ikke nogen varer på lager tilbage nu, da alle er udløbet, men da jeg har indtastet alle indkøb og transaktioner, så er mit varelager meget højt i værdi, på trods af at det ingen værdi har (alt er udløbet) - så mit spørgsmål er jo egentlig om jeg kan lavet en samlet nedregulering af dette beløb som mit varelager står til at have eller om jeg skal gå tilbage til 2016, 2017 og 2018 og lave diverse nedreguleringer i de hhv år.

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke i tvivl om at du bør lave det for hvert år hvis du aldrig har gjort det - for så må du jo have angivet alt for lavt resultat til skat, hvis dine varer bare har været køb og aldrig lagt ind som værdi på lager - og er der lidt tal i det, må der selvangivelses om

Du kan godt samle ting år for år og du kan godt samle dokumentation for at varene er udløbet - men det kan godt være en ide med lidt dokumentation for at de er kasseret og ikke løbende taget ud til eget forbrug når alt er væk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)