Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af smykker fra Asien

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg og en samarbejdspartner er ved at udvide vores forretning med nogle kendte smykkebrands.

Vi har fundet en grossist i Hong Kong, der sælger mange af de brands vi gerne vil have og til priser, der ligger 20-30% under de europæiske pendanter.

Hjemmesiden og alt ser fint ud - og de lover naturligvis højt og helligt, at deres produkter er ægte mm.

Vi er dog naturligvis lidt skeptiske, idet de er beliggende i Asien, og vi vil på ingen måde importere noget ulovligt / kopier.

Vi har skrevet til samtlige brands, hvoraf halvdelen svarer tilbage. De oplyser dog alle, at de ikke ved om det er ægte produkter eller ej - og længere kommer vi ikke. Vi har endvidere været i kontakt med nogle af deres Asiatiske kontorer, der også kommer med samme svar.

Hvad gør man så?

Skal vi bestille et par stykker fra hvert brand, og så et par ægte fra danske butikker og sammenligne?

Undrer mig også meget, at de store brands ikke undersøgere nærmere - jf. grossisten sælger de rigtig mange produkter til især det Europæiske marked, og de har rigtig mange varenumre.

Mvh

Lucas

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Artista.dk:
Hvad gør man så?

Det korte svar er at man holder sig væk - alternativt kan blive en alvorlig økonomisk lussing til dig som importør.  

Priser på 20 - 30 % under den Europæiske markedspris - har du overhoved taget fordyrende led som Told og moms med i betragtningen når du sammenligner priser? 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Man holder sig væk?

Så hvis man er i tvivl om noget, så er det bedst bare at skynde sig væk? Det var da en besynderlig holdning. Jeg vil hellere undersøge nærmere og så finde ud af hvad der er op og ned. :)

Moms? Der er ikke moms på ved import fra udlandet. Men ja, jeg har helt styr på hvad det koster. :)

Andre, der har en god idé til hvad man kan gøre for at tjekke op på hvorvidt, der er tale om ægte varer? 

Mvh.

Lucas

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Artista.dk:
Vi har fundet en grossist i Hong Kong, der sælger mange af de brands vi gerne vil have og til priser, der ligger 20-30% under de europæiske pendanter

Du skal passe på med import af mærkevarer, parallelimport er kun tilladt indenfor EU.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Artista.dk:
Så hvis man er i tvivl om noget, så er det bedst bare at skynde sig væk? Det var da en besynderlig holdning.

Hør nu her, du spørger os til råd, så svare vi ud fra den erfaring og viden vi har oparbejdet over lang tid,  Viden / erfaring det du åbenbart mangler! 

Du vil med sikkerhed rende ind i problemer - Enten er vare en kopi og du vil få problemer med producenter som vil kræve erstatning - ligeledes vil du også kunne få problemer med ædelmetal kontrollen hvis ædelmetal indeholder ikke er ved du angiver.  Er der derimod tale om en ægte vare, vil du også få problemer da du ikke må importere mærkevare til EU! Så havde du bare læst lidt på lektion ville du vide at mit første svar ikke var så besynderligt!

Mht. moms skal varen jo stadig pålægges 25 % moms. ved salg.  Så jo momsen vil fordyre din vare med 25 %!

Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)