Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV vareforbrug/overskud fordelt på 2 år

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Deleuran:

Hej igen.

Det er noteret. Tak for svar.

Blot til info - omsætningen ikke er af en størrelse, hvor en relativt stor udgift (160kr./md.) er en mulighed, hvorfor jeg spørger her.

Bh
Andreas Deleuran

man kan bruge dinero gratis - men skal jeg være ærlig, så skal du nok også gøre op med dig selv - om PMV er noget du kan/vil bruge din tid på . 3 år og så skal det lukke eller være momsreg som enkeltmands og hvis 160 kr om måneden vælter et læs (ikke at jeg siger du bare skal bruge den betalt version men HVIS) så skal man nok overveje, og det er noget man skal bruge kræfter på - eller beslutte, at nu skal den have en med hammeren, så man kommer ordentligt igang. Jeg synes PMV kan være fornuftigt men synes også man skal se det som noget man har relativt kort tid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
- om PMV er noget du kan/vil bruge din tid på . 3 år og så skal det lukke eller være momsreg

Vi er vel enige om at det alene er registreringen som skal fornys hver 3. år og at der i princippet ikke er nogen grænse for hvor længe et PMV kan eksistere så længe betingelserne derfor er opfyldt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
- om PMV er noget du kan/vil bruge din tid på . 3 år og så skal det lukke eller være momsreg

Vi er vel enige om at det alene er registreringen som skal fornys hver 3. år og at der i princippet ikke er nogen grænse for hvor længe et PMV kan eksistere så længe betingelserne derfor er opfyldt.

jes men grænsen er jo netop sat for en "ralitetskontrol" - er der gang i det - og viser jo at - som jeg også synes, at man nok skal overveje projektet en ekstra gang hvis ikke man inden for 3 år er over de 50 t - for så kunne man næsten lige så godt i de fleste tilfælde være CPR - men ja - den kan da fornyes. Ved ikke om der ved fornyelse ses efter resultat en ekstra gang, som skat jo ofte gør i alle fald efter 3 år for at se at der er udsigt til overskud i det mindste, om den kontrol altid laves ved fornyelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Formålet med de personlige mindre virksomheder var primært at tilgodese virksomheder med en momspligtig virksomhed på under 50.000 kr. Så du kan i princippet omsætte for 1 million kr i en personlig mindre virksomhed, hvis omsætningen ikke er momspligtig.

Kontrol tror jeg ikke du skal forvente meget af. Fornys registreringen ikke bliver den formentlig bare slettet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det var ny info for mig. Jeg oprettede er pmv for halvanden år siden. Var ikke klar over den skulle fornyes, eller var berammet til 3 år.

Jeg kommer ikke til at omsætte for over 50.000 om året. Inden de 3 år er gået. Og måske når jeg aldrig en årsomsætning på 50.000, det har aldrig været et mål for mig, men bare have en forretning der selvfølgelig skulle give overskud. Men ligeså meget for at lære lidt om drift og online annoncering.

Kan det ikke lade sig gøre at have denne type forretning, eller er det bare en anden form for virksomhed der skal oprettes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Okay det var ny ingo for mig. Jeg oprettede er pmv for halvanden år siden. Var ikke klar iver den skulle fornyes, eller var berammet til 3 år.

Jeg kommer ikke til at omsætte for over 50.000. I løbet af de 3 år. Og måske aldrig, det har aldrig været et mål for mig, men bare have en forretning der selvfølgelig skulle give overskud. Men ligeså meget for at lære lidt om drift og online annoncering.

Kan det ikke lade sig gøre at have denne type forretning, eller er det bare en anden form for virksomhed der skal oprettes.

du skal bare forny den efter de 3 år - det kan du sagtens og du lyder jo helt afklaret om formål og størrelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, blev lige nervøs. Da dit svar til en anden gik lidt på at det ikke ville være en seriøs virksomhed hvis ikke man var over de 50.000. Jeg har fuldtids arbejde ved siden af, så er ikke afhængig af indtægten fra mit firma.

Skal man selv huske at forny, eller får man lige en reminder i e-boks.

Er klar over ansvaret selvfølgelig altid vil være mit.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Okay, blev lige nervøs. Da dit svar til en anden gik lidt på at det ikke ville være en seriøs virksomhed hvis ikke man var over de 50.000. Jeg har fuldtids arbejde ved siden af, så er ikke afhængig af indtægten fra mit firma.

Skal man selv huske at forny, eller får man lige en reminder i e-boks.

Er klar over ansvaret selvfølgelig altid vil være mit.

jeg ved faktisk ikke - jeg ville lige holde øje - det er 3 år fra registrering - normalt burde man vel få en reminder i virksomhedens eboks

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Erhvervsstyrelsen sender en reminder forinden. Reagerer man ikke på denne henvendelse så ophører registreringen automatisk efter de 3 år.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)