Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af B-indkomst

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg arbejder som freelancer, og får nogen måneder 0 udbetalt fra arbejdsgiveren (udenslands arbejdsgiver) og andre måneder 5-15.000.

Jeg modtager en kvittering fra at min lønsedel er godkendt, og så får jeg ellers bare betaling direkte over på min konto, og hvorefter 14 dage, betaler jeg et bank-gebyr på 30kr,- for modtagelse af denne overførelse fra udlandet.

Mit spørgsmål er: 

Skal jeg bare skrive alle beløb ned, og så inden året er omme, indbetale pengene via. b-indkomst formularen på skat.dk?


Hvad nu, hvis jeg indberetter for meget, så går de vel ikke retur, så er det bare "min fejl" 

Hvad nu, hvis jeg indberetter for lidt, hvordan finder de ud af det?

Kan jeg lade vær med, at indberette noget overhovedet og bare modtage et skattesmæk (virker til, at det vil være det letteste)

Hvad sker der, hvis jeg ikke indberetter noget som helst? - Hvordan kan de finde ud af, at det er arbejdsrelateret og hvad er "dumme" bøden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør indberette inden for året i forskud og så kan du jo altid rette i årsopgørelsen og dermed alt få det ret  Har ikke meget lyst til at rådgive om hvad der sker ved ikke at indberette - når man ved det jo er en indtægt men det kan være alt for lille dummebøde til meget værre. Hvad med slet ikke at spekulere i det og så forskudsopgør så godt du kan og lav ærlig selvangivelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det er svært at gøre året før, for nogle måneder er = 0 og andre 3000 og nogen 2000 og nogen 15000, så det er meget svingende.

Det var bare, om man kunne lade vær med, at indberette og så modtage et skattesmæk i stedet, da det er lidt lettere at administrere på den måde (såfremt man ikke får en bøde eller lignende for ikke, at gøre det)

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da bare starte lavet med 10000 og så i Oktober ramme bedre - det er jo ikke året før nødvendigvis - det er fint at ændre under årets gang så man matcher

Alternatlivet at skat låser ens forskud er vel ikke rart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan godt sætte din forskudsopgørelse i 0, og så selv spare op løbende. Og så kan du med fordel lave en frivillig indbetaling i slut december, med det du har sparet op/regnet frem til. Når selvangivelserne så bliver åbnet i marts, smækker du tallene ind og får det endelige resultat.

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ændrer ikke ved at skat er blevet ret hurtige til fremad at låse ens forskud til et beløb de ansætter ud fra netop foregående, hvis man viser man bevidst sætter 0 . Kender flere nye tilfælde hvor skat sætter 100.000 kr som man skal slås med at få ændret - fordi de kan vise, at man år inden helt undlod, 

Det er i alle fald godt at betale noget ind - men det er langt bedre - selv om det gøres sent på året, at sætte beløb i forskud som så giver det skattetræk man mener man skal af med - det man har regnet ud i okt. man får i resultat. Det vil mindske risiko for at skat låser et forskudsbeløb senere år

År 1 er ikke det farligste - men få en vane med at søge et forskud da skat har fuldt lovmedhold i, at det er lovpligt og både skal og kan - ansætte fremover ellers

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)