Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital over 50.000 i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har et spørgsmål angående den startkapital som skal indskydes i et ApS. Hvis jeg eksempelvis indskyder 250.000 kr. i stedet for 50.000 kr., vil jeg så have mulighed for at kunne trække de 200.000 kr. ud? Og hvis man kan trække de 200.000 kr. ud, bliver man så beskattet af de 200.000 kr.?
Mvh. Emil
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort er svaret nej.

Svar nr 1: Hvis kravet er 50K men du vælger at skyde 250k ind, binder du de 250k til du lukker/sælger selskabet. Hvis du har det via holding er det dumt at skyde 250k " se svar nr 2"

Svar nr 2: Når du sælger selskabet/lukker det ned, har du fradag af det indskudte, ente 50k eller 250k og det betyder at det skal du ikke betale skat af.

Hvis du gøre det via holding, er det skattefrit at sælge selskabet.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps. Du kan kun trække de 200k ud igen uden at sælge/lukke selskabet ved at låne disse penge til selskabet og ikke binde dem som egenkapital

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det du skyder ind er bundet selskabskapital og kan komme ud uden skat ved salg eller lukning af selskabet
Du kan låne pengene ind - som så vil fremgå af regnskab osv - og du kan gøre det konvertibelt (kræver vedtægter med mere) hvis du vil kunne få fradrag for et evt tab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan stifte selskabet med en overkurs, som derved er fri egenkapital, som kan udloddes som udbytte efter 1. årsregnskab er aflagt.

Du bliver i givet fald beskattet af beløbet, så det vil på en skala fra 1 - 10 være stjernedumt, da du så bliver beskattet dobbelt. 

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)