Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt eget CVR - betaling af B skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Begynder spm:

Jeg drømmer om at hæve personligt løn fra mit 1mands cvr nummer (skal køre i virksomhedsordning).

Jeg ønsker ex 10000kr efter skat, at have i hånden. Jeg antager 50% skat - Bskat - dvs 20000kr i bruttoløn.

Spm er:

- hæver jeg på virksomhedskontoen en "bruttoløn" (på 20000) og betaler fra privat konto 15000 Bskat til Skat.dk?

eller

- hæver jeg på virksomhedskontoen "nettolønnen" (på 10000) og betaler fra virksomhedskontoen Bskatten på 15000 til Skat.dk?el

Jeg forsøger at køre det i Dinero, basic.

TAK!

vh thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger ikke som sådan løn men ja- private hævninger som fragår i hæverækkefølgen når du bruger VSO. VSO skal du ikke bare bruge for at gøre ting komplicerede men fordi du har et behov, ellers får topskat eller trækkes i SU - for ellers skal du bare bruge almindelig beskatning

Dine hævninger er brutto før skat og din skat betales så af dig ud af det beløb - både skat og "løn" er del af hævningen - ved ikke om dinero i standard er egnet til at køre VSO - vil kraftigt tilråde hjælp fra revisor hvis du vil benytte VSO som slet ikke er så ukompliceret - Af løn ca 20.000 vil du skulle afsætte ca 8200 kr til skat op til topskat og ca 11.200 hvis du topskat af det hele - og du angiver det i forskudsangivelse - da skatten skal betales løbende under året - og så må du rette forskud nogle gange hvis du rammer galt fra start - men VSO er ikke spor ukompliceret

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)