Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, døgnet har kun 24 timer - Jeg mangler en partner!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er.

Jeg er en (ung) mand, et sted i 40'erne, som til dagligt arbejder i it-branchen (fuldtidsjob), men har i fritiden "hygget" mig med at lave opgavebøger til ungerne og det har nu fået et omfang hvor jeg mener at de er klar til at blive afsat i "den virkelige verden"...

Jeg har derfor nu hjemtaget et prøvetryk af de 3 opgavebøger som pt. er færdige og har oprettet et iværksætterselskab, men kunne rigtig godt bruge en partner! - Produktionen af opgave/spil-bøger har jeg helt styr på og masser af idéer, men døgnet har kun 24 timer, så virksomheden (jeg) trænger hjælp til "alt det andet", primært salgs-delen, men også sparring mv.

Hvis du stadig er nysgerrig, så læs endelig videre, men tag lige først et kig på linket herunder, så får du en bedre ide om virksomhedens foreløbige "produkter".
Link: http://109.235.67.190/amino/books.html

Som du kan se har jeg opfundet et par tvillinger, der er "afsendere" af bøgerne, og det er tanken at der med tiden vil komme en lang række spil-, quiz- og opgave-bøger fra deres hånd. (Jeg har mange gode idéer) - Hvis du så godt efter, lagde du sikkert mærke til at der på bagsiden af bogomslagene var "reklame" for de to næste bøger fra tvillingerne...

Jeg tænker at disse type bøger sælges bedst som "spotvare" gennem butikker som (Fakta, Netto, Flying tiger, Søsterne Grenes osv) hvor de eksempelvis ligger til skarpe priser som eksempelvis 15-25 kroner... - Men måske har du et lidt mere håndfast kendskab til dette område ?

Fælles for bøgerne er at de ikke er så "tekst-tunge" - så de er nemme at oversætte til tysk, spansk, engelsk osv. Vi kan altså ret nemt og hurtigt gøre produktet relevant for alle børn og barnlige sjæle i hele Europa...

De viste bøger (hver 56 sider) kan trykkes for ca. 4 kroner eks.moms ved større oplag. (5000 stk.)

Hvis du stadig hænger ved, så får du lige lidt mere info om virksomheden:
Jeg ejer pt. 100% af anparterne.
Virksomhedens gæld er på ca. 2500 kr. (Udgifter til stiftelse, prøvetryk og honorar til tegner mv.)
Jeg er naturligvis villig til at en eventuel partner kan tilegne sig en del af anparterne, eksempelvis via en kapitalforhøjelse.

Hvad jeg søger hos en partner (dig?):
Du skal primært tage dig af salgsdelen: Opsøge mulige aftagere og finde ud af hvor vi står. På den korte bane kunne det være så simpelt at opsøge en række dagligvarebutikker og høre om de vil have produktet "på prøve" i de enkelte butikker - og så se hvor det peger hen ad. På sigt bør vi selvfølgelig afsøge mulighederne for at komme ind i de store butikskæder via hovedkontorerne/indkøbsafdelinger tænker jeg.

Jeg er ikke fastlåst på nogen anpartsfordeling, det kommer helt an på hvad du vil byde ind med. Hvis du er interesseret så skriv her eller en PM til mig. Jeg håber at høre fra dig.

Hvis du blot har kommentarer/spørgsmål til dette indlæg hører jeg også meget gerne om dem. Skriv endelig og jeg skal gøre mit bedste for at besvare/uddybe.

De bedste hilsner!
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning,

Det lyder som et spændende projekt du har gang i. Jeg tænker at det kunne være en god idé hvis du skriver hvor i landet du er fra, så folk herinde kan tage det med i overvejelserne.

Ifht. det du allerede har skrevet omkring Netto spotvare tænker jeg også at kiosker (salgssteder ved transportknudepunkter) må være et godt sted. Det er i hvert fald der jeg altid husker selv at købe den slags blade til mine egne børn.

En helt anden indfaldsvinkel til det her kunne også være at tilbyde det her som "et alternativ til skærmen". Flere og flere forældre bliver heldigvis mere og mere opmærksomme på hvor "giftigt" det egentlig er for børn at sidde foran en skærm flere timer om dagen, og det har været rigtig meget op i medierne i den seneste tid. Måske kunne de blade være en slags "offline ipad" som forældre kunne bruge til deres børn. Bare en idé..

Held og lykke med projektet!

Mvh. Lars

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning,

Jeg har ikke så meget at tilføje. Lars' forslag er spot on. Men vil bare sige at det ser rigtig spændende ud. Jeg har en datter som er helt vild med sådan nogle opgavebøger :)

God vind med projektet!

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning,

Hvad med at gøre det abonnementsbaseret - altså man tilmelder sit barn via alder på en hjemmeside, og så kommer der hver måned 2 nye hæfter tilpasset barnets alder.

Løsningerne på opgaverne tastes ind inden den sidste dag i måneden og så deltager barnet i en eller flere konkurrencer, baseret på resultater og indsats - og du fastholder interessen og barnet vil se frem til næste forsendelse. På den måde kan det samme barn være kunde hos dig i mange mange år og du øger hele tiden indtægterne, da du fastholder gamle, men tiltrækker nye kunder. Jeg tænker også, at bedste resultat vil være en kombi af online- og offline, da du så hele tiden stimulerer interessen og holder dem fast.

Hvis jeg var dig, så ville jeg tale med stifteren bag Barberklingen.dk, som har fået 50.000 abonnenter på under 2 år. Han ved, hvordan sådan en skal skæres og han kan sikkert også hjælpe både økonomisk, men også med "go-to-market"

Vildt fed ide - håber du får stor succes med det!

Tilmeldt 4. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres respons og for nogle rigtig gode idéer, dem vil jeg helt sikkert tage med videre. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)