Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor sender store selskaber ikke faktura som vedhæftet PDF?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

jeg sidder igen igen og er voldsomt irriteret.

Årsagen, er at jeg endnu en gang har fået en mangel liste på de bilag som ikke er scannet ind i vores regnskabssystem.


Det gennemgribende er, at de hævninger, der mangler bilag på er fra store softwareselskaber, som ikke fatter at sende en faktura som vedhæftet PDF.

Jeg nævner i flæng:
Trello
Atlassian / JIRA
Mailchimp
Microsoft
Knack

Enten sender de en email, hvor kvitteringen fremgår i selve email beskeden, eller også skal man logge ind på ens bruger, for at kunne downloade fakturaen.


Er der nogen herinde, som kan komme med en god grund til, hvorfor service niveauet på det her område er så lavt.



Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske fordi en PDF kan være skadelig at åbne! 

Hent dem dog selv, det tager ikke lang tid når man ved hvor de er.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Fru Hartmann:

Måske fordi en PDF kan være skadelig at åbne! 

Hent dem dog selv, det tager ikke lang tid når man ved hvor de er.

Tør du overhovedet tænde for din PC?

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når man store firmaer gør det.. Så er der nok næsten en grund til det ;)

Hvis vi ser det i en større helhed, så er der meget god mening i at store firmaer IKKE sender mails med faktura vedhæftet, men højest en mail med et link, endnu bedre bare besked om at det er trukket og man selv kan gå ind og finde fakturaen.

For alle os med små virksomheder kan det være ligegyldigt om vi sender PDF filen med, men hvis dine kunder kan være skeptiske hver gang de får en "du har modtaget en faktura"-mail, så er vi nået et meget langt stykke af vejen.

En Microsoft kopi-phisning/0-day PDF exploit er meget oplagt og nem at udnytte hvis kunden er vant til at modtage fakturaer fra Microsoft eller andre store aktører i online verdenen.

Så det er nok i høj grad noget med at sætte din sikkerhed højt :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

mandeblad:
En Microsoft kopi-phisning/0-day PDF exploit er meget oplagt og nem at udnytte hvis kunden er vant til at modtage fakturaer fra Microsoft eller andre store aktører i online verdenen.

Forstår stadig ikke, hvorfor jeg ikke kan få valget.

Fair nok, hvis man så som default ikke sender en PDF, men lad mig nu bare selv tage valget :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Fair nok, hvis man så som default ikke sender en PDF, men lad mig nu bare selv tage valget :)
jeg forstår dig, men det gælder jo mange-  inkl. ex TDC internet - 3 tlf osv - Vil man have faktura må man hente, og det må hænge sammen med at det er billigere for dem systemmæssigt - ligesom de er ude over, at folk siger de aldrig fik den faktura de var stillet i udsigt, havne i spam folder, ændrede mail adresser og en masse andet.

Det valg du selv kan tage er at vælge en anden leverandør, og forklare dem, at det gør du fordi de ikke vil maile PDF faktura til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Atlassian sender fakturaen som vedhæftet PDF :-) Den er endda på hele 3 sider.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret irriterende. iStock sender fx en mail om, at de har trukket penge, og når man så logger ind, så er fakturaen ikke klar. Der går et par dage.

AdWords sender heller ikke noget? Gmail (for Works) sender derimod faktura. Nogen sender slet intet. Digital Foto (blad) gør ingenting, men trækker bare pengene fra ens konto.

Jeg har lavet et system, så jeg kan se, hvad jeg skal modtage hver måned af besværlige regninger, og så sætter jeg et minus, hvis der ikke skal komme regning, en streg, når jeg har modtaget regning, og stregen ændres til et kryds, når bilaget er bogført.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)