Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller IVS/APS i forbindelse med køb/renovering/salg af lejlighed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vi er to personer (den ene er svensk stadsborger bosat i malmø) som ville gerne købe en håndværker tilbud lejlighed, renovere den og sælge den igen i løbet af 12 mdr.

Af diverse årsager, kan/ville værken mig eller den anden person købe ejendom personlig og flytte der da vi allerede har vores bopæl. Derfor ser det ikke ud som man kan slippe for beskatning i forbindelse med salg.

Vi tænker derfor at stifte enten et I/S eller et IVS/APS og og lad firmaet købe lejlighed.

Er der en af de 2 løsning til at foretrækker, når man tænker på beskatning med også styring af udgifter i forbindelse me renovering og salg

Kan en svensk statsborger være medstifter/medejer af en I/S eller IVS/APS og stadig have bopæl i Sverige.

Hvordan bliver den svenske medborger beskattet af fortjeneste?

Alt input er velkommen

pft

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hmm pas ihvertfald på med at stifte et I/S til så risky business. Jeg kan da ihvertfald give dig en lille historie fra virklighedens verden om hvor galt det kan gå...

Den gang jeg boede i den by hvor jeg er født så var der et lille firma som købte naboens grund. Efter han døde. Og de var vist nok et I/S og rev huset der stod på grunden ned og byggede et nyt hus på grunden. Og da de så ikke kunne komme af med det igen efter at deres udgifter havde krydset de 2.5 mio så gik de konkurs og hele vejen holdt en kæmpe fest for at fejre konkursen da de havde piloteret var de mildt sagt en lille smule upopulære...

Og så vidt jeg ved begik den ene stifter selvmord og den anden lever i dag i bundløs gæld...

Så kan de lære det de røvhuller.

Med til ovenstående historie hører så at da de endelig fik solgt lortet så var det med et kæmpe tab.....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hold da op nogle skidte fyrer, sådan at bygge et nyt hus. Så kan de lære det kan de.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil fraråde I/S under alle omstændigheder for det her - grundet risiko og solidarisk hæftelse

IVS eller ApS kan godt køb og svensker kan sagtens være medstifter (med navn adresse og pas-ID i stedet for CPR) og han kan bo i Sverige og vil så alt andet lig vel være svensk skattepligtig af udbytte/lukning og løn - mens selskabet vel vil være dansk skattepligtigt. Hvordan svensk skat er på udbytte og lukningsprovenu aner jeg ikke -

I skal ikke forvente at kunne få belåning i ApS (og slet heller ikke i IVS) det vil være med personlig sikkerhedsstillelse-  og så er vi måske igen ude i krav om personlig OG solidarisk hæftelse (tænker både bank og kreditforening) - hvis der overhovedet er nogen der giver lån til et selskab med ejere i DK og S delt

Den del skal nok undersøges inden stiftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar

ja, det med personlig og solidarisk hæftelse er jeg klar over, og det er den minus som vi skal overvej.

ApS konstruktion har jeg rimelig styr på da jeg allerede har et sådan en som konsulent og ved hvordan beskatning af udbytte fungere.

Jeg leder efter de mulig plusser i en I/S konstruktion. Bemærk at at vi snakker ikke om multimilioner projekter og vi skal slet ikke have belåning i ApS/IVS (intet banklån eller realkreditlån)

Som mulig plusser i en I/S konstruktion, tænker jeg at det er billigere at etablere og drifte? Jeg har dog ikke 100% styr på beskatning af fortjeneste i en I/S i forhold til udbytte i ApS.

Det eneste jeg kunne forstå som reelt fordel med en I/S er hvis der er stor tab som kan medregne i personlig indkomst. Men det har vi slet ikke planer om og vi regner med at kører altid med lit overskud. Tager jeg fej?

Der der andre oplagte fordele med at køre med I/S hvis man ser bort fra risici forbundet til solidarisk og personlig hæftelse?

pft

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gabe:
Som mulig plusser i en I/S konstruktion, tænker jeg at det er billigere at etablere og drifte?
det er det overordnet

Gabe:
Jeg har dog ikke 100% styr på beskatning af fortjeneste i en I/S i forhold til udbytte i ApS.
  tænker det er ret ens samlet - i I/S personlig skat i ApS jo først selskabsskat 22% og så udbytteskat eller skat af aktieindkomst ved lukning realisation = 41% samme som personlig skat - og så kan man sige over ca 50 t 42% oven på selskabsskat svarer til topskat - så umiddelbart vil jeg mene, før pengene er i lommen det er ret ens  og inden også da I/S i VSO form jo skatter meget som selskab

Gabe:
Det eneste jeg kunne forstå som reelt fordel med en I/S er hvis der er stor tab som kan medregne i personlig indkomst
korrekt forudsat det er erhvervsmæssigt kørt

Uden lån og uden risiko er I/S da en overvejelse og ja - ApS vil sikkert også komme med krav om personlig hæftelse

Lidt mere generelt om forskellene http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Vent at se om bedre svar ikke også kommer :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt tab på ejendomme er kildearts begrænset og kan derfor kun modregnes (og fremføres til modregning) i anden ejendomsfortjeneste. Så ingen plusser ved I/S i den forbindelse..

Vil umiddelbart anbefale den type i selskabsform. Der kan opstå mange forhold fx bygge sjusk, forurenet grund og andet som medfører en hæftelse som dermed kunne blive tørret af på jer.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lundgaard:
Ja, hold da op nogle skidte fyrer, sådan at bygge et nyt hus. Så kan de lære det kan de.

Det var mere det at de piloterede, så det føltes som et jordskælv (jeg røg helt bogstaveligt ud af sengen klokken 6.30 om morgenen) vi var sure over.

P.s. 

Til jer/den der gav mig en stjerne for mit indlæg tak for lort 

Fuck you I'm out 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv skrevet lidt om det her (hvorfor jeg har et selskab til min udlejningslejligheder.


Side 1 ud af 2 (12 indlæg)