Jeg har efterhånden sparet ca. 500.000 op, jeg gerne vil investere på den smarteste måde. Hører jo lidt rygter om, at økonomien statistisk set snart vil vende. Men jeg er slet ikke ekspert. Er det opkøb af lejlighed/hus, aktier, investeringsforening, startups, kryptovaluta?
Hej Rasmus
Hvad mener du med at investere på den smarteste måde ?
Din overskrift siger slut 2018, er det fordi du skal bruge dine penge der ? Hvis det er, synes jeg slet ikke du skal investere.
Millionærklubben på radio 24/7 har talt om investering for nybegyndere i dag, måske kan du blive klogere af at høre det.
Jeg mener at det vigtigt, at overveje hvornår du skal bruge dine penge, og hvor stor risiko du vil tage. Du kan også miste dine penge ved at investere, og eksperter kan også tage fejl(og gør det ofte).
Rygtet om en vending har eksisteret flere år - og var man hoppet af markedet første gang - var man gået glip af store stigninger MEN - det bliver til sandhed en dag - ingen ved bare om det er i år (næppe) eller om 1 eller 2 år
Krypto er alene for de som vil tage stor risiko - hus er dag ofte godt - specielt hvis man vil bo i det også - aktier - nok klogt bare at tage indeks der følger markedet og ikke dele op i en masse - kombination - aktier og obl. ofte stadigt en fornuftig ting på lidt sigt, og så helt enig i at hvis pengene skal bruges i år - så ind på en konto i santander plus med 1 mdr binding og 0,8% og ingen papirer eller andet se evt http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/risikoprofil-investering-i-vrdipapirer.html og pas på - for skriver man at man har ½ mio man ikke lige ved hvad man skal med, så kan man få mange nye venner og tilbud