Har du fundet ud af noget omkring distribution og lign?
|
Nej det er desværre ikke en strategi vi vil benytte forløblig. Men vi tager højst sandsynligt kontakt til dig, når og hvis vi skal have lavet en folder
Har du fundet ud af noget omkring distribution og lign?
|
"Tro på dig selv ellers får du ikke andre til det"
Nej det er desværre ikke en strategi vi vil benytte forløblig. Men vi tager højst sandsynligt kontakt til dig, når og hvis vi skal have lavet en folder |
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
Jeg har tidligere haft en servicevirksomhed hvor vi omdelte flere hundrede tusinde reklamer. Vi brugte PostDanmark da vi kunne få omdelt relativt få eksemplarer af gangen (3-12 tusind). HELT frit efter hukommelsen var responsen ca. 1% i løbet af den første uge. Derudover det samme eller mere løbende. Vi lavede ikke systematiske målinger på områder og budskaber, selvom vi burde, der var for mange faktorer synes vi. I dag kan jeg se det var en fejl, så det vil jeg kraftigt opfordre dig til. Hans skriver du skal på køleskabet - det er jeg fuldstændig enig i (disse var langt overrepræsenteret blandt vores kunder fik jeg at vide), men prisen for en magnet er nok for høj, selvom det er en god idé. Måske kan du undesøge hvad en trykker skal have (kan han) for at lave noget magnetisk på bagsiden - jeg aner det ikke. Du skal også tænke i format. Ingen (jeg) gider ikke have en A4 hængende, men en A5 eller mindre der ikke skriger på opmærksomhed er mere passende. Vi brugte lav-profilering - ingen 4-farve-foto-tryk - og skilte os derfor ud fra supermarkeder m.m. der kommer løbende. Tag udgangspunkt i kundens situation. De kan ikke google løsninger på banale ting. "Virker internet ikke? Så ring!", "Får du forskellige pop-ups når du er på nettet? Så ring!", "Har du købt trådløst netværk der ikke virker? Så ring!". Tænk i øvrigt i nogle segmenter du gerne vil have fat i. Seniorer har god økonomi og har måske kun behov for at lære at sende en mail. Dine kunder kan som udgangspunkt ikke formulere hvad deres problem er og de ved godt at de intet ved. Jeg kan se du er alt for billig med dine priser. Tag et første skridt og sig minimum 1 time, f.eks. første time til 350 kroner, hvis du vil være billig. Selvom kunden nok ikke forventer en regning skal dine priser afspejle at du driver en forretning og ikke en hobby. Prøv at lægge prisen for Hans + tryk + distribution + hjemmeside + uddannelse + licenser + hardware + regnskab + bil sammen. Du kan ikke overleve med ½ times afregninger. Tænk hvis du fik 10 af dem om dagen. Uanset hvad du selv kan leve med er der intet grundlag for ansatte og derfor synes jeg du skal investere mere af dig selv og din egen troværdighed på din hjemmeside. Sæt prisen op! Lad slagtilbuddet i din reklame men sæt listeprisen op nu. Til sidst vil jeg rose din hjemmeside. Jeg synes du rammer målgruppen godt. |
Tak for dit lange indlæg, det er BESTEMT værdsat.
Jeg har gået og tænkt lidt over det du sagde med pris, men er bange for at miste kunderne, hvis de ikke vil betale det mere. Jeg synes det er svært at finde ud af hvor høj prisen sklal være..... Så hvis du/i har nogle gode råd, så skriv endelig løs :-)
og tak for rosen af min hjemmeside.... |
Privatkunder er nogle sære snegle. De danner forbrugerforeninger, prutter priser og vil altid have det dobbelte for det halve. Det er jo næsten til at få grå hår af (hvis de da ikke i forvejen var faldet af) at handle med private. Men jeg er ualmindeligt enig i, at du ikke skal gå på kompromis med dine listepriser. Du mister IKKE de kunder, som du skal leve af i fremtiden. Til gengæld risikerer du at miste din forretning hurtigt, hvis du starter ud med for billige priser. "Høje" priser signallerer professionalisme, "jeg-ved-hvad-jeg-gør", seriøsitet, no nonsense. Lave priser signallerer desparation, "jeg-er-12-år-og-tror-at-jeg-kan-alt", lavkvalitet, nybegynder. Hvis du vælger "høje" priser fra starten af, så kan forretningen blive lidt tungere at sparke igang, men får så meget mere ballast, når du er oppe på højkant. Starter du med lave priser, så vil du gang-på-gang få de irriterende, krævende og nærige kunder, som i virkeligheden røver al den tid, du skal bruge på at tjene penge. Jeg kan se utallige scenarier i din fremtid med alt for lave priser: Du besøger en kunde, og kunden får dig overtalt til at give et tilbud på "problemløsningen". Nu er det blot således, at der ikke findes en tabel over tidsforbrug i din branche. Du estimerer det bedste, du kan, og bliver af kunden presset til at gøre det endnu hurtigere end estimeret. Af uransagelige årsager (eller på grund af, at du har brug for kunden) går du med til at fastsætte, at "opgaven" tager 2 timer. Efter 4 timer sidder du der endnu - igang med at løse 3 andre problemer, som kunden også havde, men ikke havde fortalt om, idet de var relaterede til det oprindelige problem. Men du er låst til at fakturere 2 timer. Kunden vil naturligvis foreslå at i klarer det på "den sorte måde", og vil derfor naturligvis have endnu et afslag i pris. Kunden lover iøvrigt at anbefale dig til alle sine venner. Men har du egentlig lyst til at få en god anbefaling, når det kan afstedkomme 3-4 kunder i samme stil med den, du netop sveddryppende og udhungret har overstået? Slagtilbud er en god måde at komme ind i varmen. Vouchers kan også gøre det, eksempelvis ved at omdele et gavekort til kunderne, som giver et afslag i prisen mod aflevering af en bestemt ting. Du bliver dog nok nødt til at diskutere lidt med forbrugerombudsmanden, hvis du vælger denne løsning, for han er bestemt ikke enig i, at det skal være lovligt at udbyde en særlig rabat med rabatkuponner eller lignende som modydelse. Anyway, der er stakkevis at ting, du kan gøre for at fremme din forretning. Find din "Point of Difference". Hvad gør dig anderledes end de andre? Arbejder du gerne sent om aftenen? Giver du altid bolcher til dine kunder? Kommer du udklædt som Georg Gearløs? Andet, der kan sætte dig på landkortet? Husk, at din "Point of Difference" vil blive dit brand. Det skal altså være en forskel / adfærd, du kan leve med et godt stykke tid. Markedsføringsmæssigt er husstandsomdelte reklamer, som andre også nævner, ikke noget med et højt return, som udgangspunkt. Du kan øge responsen ved at undersøge hvilke dage der omdeles reklamer i dit område - og så vælge en anden dag. Du kan udforme din markedsføring, så den faktisk henvender sig til kunden, og ikke skriger "HEY! JEG KAN LAVE EN SMADDERFLOT BROCHURE UDEN RELEVANT INDHOLD OG BUDSKAB!" Det gælder i høj grad om at stimulere folks sanser. Jo flere sanser, des bedre. Husk på, at din målgruppe (uanset branche og middel) er mennesker. Mennesker skal behandles som mennesker og vi mennesker har en særlig tendens til at huske bedre, når vi får stimuleret så mange sanser som muligt omkring en enkelt oplevelse. Tænk selv på de ting, som står stærkt i den egen hukommelse. Hvorfor gør de det? Tænk udenfor kassen. Tænk i former, dufte, smage, lyde, synsindtryk, føleoplevelser, men også i nogle mere basale psykologiske virkemidler, som anerkendelse, tryghed, velbehag. Endelig, som også nævnt af andre i denne tråd, elsker folk at få noget håndgribeligt, de kan bruge til noget. Privatpersoner er i denne sammenhlng meget taknemmelige. Om du så blot giver dem en oversigt over tastaturgenveje i Word sammen med din reklame, eller om de får en kuglepen med dit firmanavn på, så er du på rette spor. Pludselig en dag får de brug for dine ydelser - og gæt så, hvem der først optræder i deres hukommelser? Netop! Dig! For du hænger på deres køleskab, de skriver med din kuglepen, de læser dine tastaturgenveje hver gang de skriver et brev, de har et klistermærke på siden af skærmen eller de har hørt om dig fra en anden tilfreds kunde. Uanset hvad vil den rigtige markedsføring tjene sig hjem meget hurtigt. Jeg véd godt, at mit indlæg blev langt, og en smule rodet. Jeg er træt og bør gå i seng :) men jeg håber, at du kunne bruge min respons til et-eller-andet. Vh Peter
PS: Jesper Skov - du er for sej! Det er et fantastisk kortfattet og præcist indlæg du fik lagt ind i denne tråd! |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Peter
Det var et super godt indlæg!
Jeg tror jeg vil finde på et eller andet smart, som jeg kan dele med ud af i mine foldere. ja, og så har jeg pludselig fået en masse andre ideer :-)
Tak
|