Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn vs CVR nr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis to virksomheder indgår en aftale.

På aftalen er oplysninger om begge virksomheder

Den enes virksomhedsnavn er korrekt, men dens cvr er ikke (evt. tilhører et andet firma)... Har man så indgået en aftale med firmanavnet eller cvr nummeret?
Vi afskriver det ofte, at det nok bare er en tastefejl. men man begynder og spekulere om det gør nogen juridisk forskel hvis det kommer til stykket.

Jeg har nu set flere aftale med samme firma, hvor cvr. nummeret enten tilhører andre virksomheder, eller slet ikke eksistere i cvrregisteret. I tilfælde af at der skulle være noget galt med leverancer, kan firmaet så kaster hænderne i vejret og sige "Det er ikke med os I har lavet aftale"?

-Det kommer nok ikke så vidt, og man kan sikkert forfølge firmaet på andre måder, men det er noget jeg ofte har tænkt over.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det tænkes at der er tale om et bi navn til firmaet?

Da CVR nummeret er entydigt vil det formodentlig være det firma du har handlet med. Få sagen afklaret med den anden virksomhed, oplys dem om at der er uoverensstemmelse mellem CVR nr. og firma navn. så undgår du senere juridiske problemer.  

Har du tjekket om de to firmer har samme adresse?

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for feedback.

Lad os bare for nemheds skyld lege at jeg er i firma 1, og vi laver en aftale med firma 2 Aps.
Firma 2 ApS skriver forkert cvr nr i aftalen (hvilket vi først opdager 1-2 år senere).
Firma 2 ApS er ikke et binavn til de oplyste cvr numre

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

den_er_da_hvid:
Firma 2 ApS skriver forkert cvr nr i aftalen

Har du tjekket hvad firmaets rigtige cvr nr. er? kunne der være tale om en taste fejl? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

den_er_da_hvid:

Mange tak for feedback.

Lad os bare for nemheds skyld lege at jeg er i firma 1, og vi laver en aftale med firma 2 Aps.
Firma 2 ApS skriver forkert cvr nr i aftalen (hvilket vi først opdager 1-2 år senere).
Firma 2 ApS er ikke et binavn til de oplyste cvr numre. 

i princip kunne både den med navnet og CVR som hænge på aftalen - men du skal jo gøre opmærksom på det nu med det samme. HVEM troede DU at du indgik aftale med - den med navnet eller den med CVR nummeret - og hvem forhandlede du med - det vil retten sikkert også se til i den situation - og var det en skrivefejl eller hvad var årsagen. Lidt svært at tro det direkte skulle være svindel, men hvis både firmanavnet og CVR nummet er involveret og klar over det - eller det er gjort med svindel for øje (for at firmanavnet kunne konkurrere med en ud fra påstand om at det ikke var dem der havde aftalen), så kunne vel i princip begge hænge på aftalen

Det er afgørende at du reagerer og får det afklaret nu du ved det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Jeg tror jeg har fået svar på det var i tvivl om.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså lave baggrund check ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)