Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut hjælp søges! Misligeholdt aftale

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg er rendt ind i et rigtig træls dilemma.

Lang historie gjort kort.
Jeg har en kunde som køber en vare af mig og hans kunde havde opsagt ham da han ikke kunne levere til lavere pris end hans konkurrenter. For at hjælpe ham ( jeg har også fået hjælp den anden vej under opstart) indgår jeg så en mundtlig aftale om at han kan få lov til denne ene kunde at købe mine varer til 725kr netto istedet for 999kr netto.
Vi aftale i den forbindelse at det kun gælder denne ene kunde så han ikke mister ham og samtidig at betaling som før var lb. Måned + 10 dage at han fik 10 dages betalingsfrist.
(Det drejer sig om en del varer af gangen og jeg er nervøs for at have så mange penge ude at stå) nu er det så sket nogle gange at jeg har måtte rykke for betaling og sidste gang fik jeg en email fra deres økonomiafdeling at jeg måtte vente da de havde travlt og derfor ikke kunne nå at tage sig af min faktura indenfor 10 dage.

Jeg svarer så tilbage at det var en forudsætning for den aftale jeg havde lavet med deres indkøber at de kunne købe til så lav en pris.

Hvad kan jeg gøre nu? Jeg føler jeg bliver trumlet direkte over og de bare er ligeglade. Kan jeg hæve prisen på den faktura de stadig ikke har betalt og så sige at det er pga manglende betaling/misligholdt aftale eller hvad skal jeg gøre. Jeg er totalt på bar bund og mangler pengene for at kunne betale min leverandør der ligeledes rykker for betaling så nu har jeg idag måtte involvere banken og Få min kredit forhøjet for at kunne betale min leverandør.

Det er virkelig skidt det her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du kan ikke hæve prisen bagud på fakturaer men du kan rykke med gebyr og alt - på det som er forfaldent - efter loven og så sende til inkasso og standse fremtidige leverancer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeanette warming:
fik jeg en email fra deres økonomiafdeling at jeg måtte vente da de havde travlt og derfor ikke kunne nå at tage sig af min faktura indenfor 10 dage.

start med at tag en snak med dem ( økonomi afd.) om forklar problemet og hvilken aftale der er indgået, spørg dem direkte om De vil være skyld i at leverancerne stoppes ? - det plejer at virke!   kan I ikke finde en løsning må du stoppe leverancerne midlertidigt med den begrundelse at de ikke overholder de aftalte betingelser.

Hvis du er nevøs for at have så mange penge udestående, kunne du overveje at tegne en kreditforsikring.

  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)