Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fattig kvinde vil starte en kyllingefarm i Tanzania og søger lidt hjælp her i Danmark.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Enlig fattig kvinde ønsker at starte en kyllingefarm i Tanzania.

Min steddatter er Tanzanianer og ikke velkommen i Danmark efter hendes mors død, hun har fået afslag på visa.                                                                                                                                                                                   Hun har fået det vanskeligt med at leve af det job som engelsklærer på en skole i Dar es salam hvor de ikke betaler hendes løn mere. Hun har et stykke jord hvor hun rigtig gerne vil starte en kyllingefarm så hun kan blive ”selvstændig” farmer og tjene penge så hun kan leve men hun mangler lidt penge til opstart da skolen stadig ikke har betalt hendes løn og spurgte mig om vi kunne lave noget støtte ”adonante”. Hun skrev følgende til mig.    ( Jan I was thinking to start a pjoject of keeping chicken can  It be possible to get adonate people from  Denmark. ) . Jeg vil prøve at samle lidt ind til hendes projekt så hun kan få et noget mere fornuftigt liv at se frem til.                                                                                                                                               Så sidder der nogle personer der ude som har fået lyst til at give et bidrag til et kyllingeprojekt i Tanzania så send et beløb efter eget ønske, 5kr., 10kr, 20kr. eller mere så støt på Mobilpay 60703062 som tilhøre mig-Jan Sørensen eller indsæt i Andelskassen Reg. 5974 konto. 0004001237 husk at mærke indbetalingen med ””kylling”” og jeg sender de samlede beløb til min steddatter Doris Steven´s konto. Hvis i er i tvivl om ægtheden i dette projekt da kontakt Doris på hendes Facebook ( Dori Steven )  eller E-Mail.  dorissteven70@gmail.com  Hav tålmodighed da internetet er MEGET ustabilt i Tanzania og særlig når hun kun har en mobil til rådighed for kommunikation med os.                    Jeg holder regnskab og sender beløbet for egen regning..

Med venlig hilsen fra Jan Sørensen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op det lyder næsten som et Nigeria brev.

Har du overhoved tilladelse af myndighederne til at lave indsamling i Danmark?

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ohh nej det er ikke et Nigeriabrev,, hvis opslaget er for meget for dig / jer så sletter jeg det da omgående. Mvh. Jan

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan,

Kedelig situation, men utrolig flot initiativ fra din datter. 

Dog synes jeg at, du skulle prøve at, finde donationer/investorer på en anden måde. Du kunne evt køre en kampagne på Facebook eller Instagram med samme budskab og jeg er sikker på der nok skal være nogen der ønsker at, bidrage. 

God vind med det hele og jeg skal nok smide det jeg kan undvære afsted :-)

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rami. 

Tak for dine ideer om Instagram men kender det ikke og ikke meget på FB så derfor prøvede jeg bare her,,  ok prøver så at finde et andet sted,, og igen tak for vinket..

Mvh. Jan.

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan
Hvis du går igennem indsamlingsnævnet, vil det helt klart få mere troværdighed(og lovlighed). Er det muligt for hende at tage lån, f.eks. med sikkerhed i hendes grund ? Kender hun noget til kyllingefarme ? Hvor meget søger hun ? Hvor ligger hendes grund ?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus01:

Hej Jan
Hvis du går igennem indsamlingsnævnet, vil det helt klart få mere troværdighed(og lovlighed). Er det muligt for hende at tage lån, f.eks. med sikkerhed i hendes grund ? Kender hun noget til kyllingefarme ? Hvor meget søger hun ? Hvor ligger hendes grund ?

Nu er det et u-land vi taler om, hvorfor stort set alle er vokset op med egne dyr og landbrugsdrift. De ved godt, hvordan man avler dyr. Det er kun i I-lande at den slags kræver lange uddannelser.

Der skal ikke særligt mange penge til at starte en lille kyllingefarm op. Bruttonationalindkomsten per indbygger i Tanzania er ca 2% af hvad den er i Danmark, så kan du undvære nogle småskillinger, så er hun hurtigt godt kørende.

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming
Jeg er med på det er et u-land, men at sige at stort set alle er vokset op med egne dyr og landbrugsdrift, er noget sludder. Hvis det var tilfældet kunne hun vel bare låne et par kyllinger af de andre på vejen...hvis nogen småskillinger kan klare det, burde Afrika jo være fyldt med i-lande, det er jo ikke småskillinger der er givet i bistand de sidste mange år ? Hvis det bare var så nemt.

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Flemming, ja du har ret og hun er opvokset med så godt som med alle former for dyr der og ret er at hun sagtens kan starte for det vi kaller småpenge, nok 1500 - 2500 kr nu da hun har jord til det.

Mvh. Jan Sørensen

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1500-2500kr... er det ikke noget du selv kan hjælpe hende med ? Jeg beklager hvis jeg lyder negativ, det stemmer bare ikke i mit hoved. Jeg har rejst rundt i landet, derfor har det min interesse, men jeg må nok hellere undlade at blande mig ydeligere.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)