Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordjysk Fest udvider!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Nordjysk fest skal laves om til et I/S med mig og en mand fra Ålborg - detaljer afsløres senere.

Jeg skal bruge de rigtige blanketter for at lave I/S'et, men hvad er det for nogen? Når jeg kigger på virk.dk ser det ud som om jeg skal bruge to blanketter - er det korrekt? (og den ene er ikke lukning af virksomheden - det har jeg styr på) Eller er jeg helt på vildspor?

Jeg har lagt omkring 5000,- ud for Nordjysk fest og dem vil jeg ha' inden det bliver omdannet - hvordan gøres det smartest? Er det så kompliceret at jeg skal have fat i revisoren? Pengene blev lagt ud i 2007, men er ikke skrevet ind i regnskabet - hverken dengang eller nu.

På forhånd tak

Mette

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:20

Hej Mette

Lyder spændende at du vil udvide Nordjysk fest med et I/S, men det skulle være meget omfattende at sætte et I/S op rigtigt. Så jeg tror, at pengene er givet godt ud til en prof. rådgiver til at udfylde blanketterne.

Vedr. de 5000 kr. så vil jeg mene, at du skal have bogført beløbet som "Privat indskud", så du nu kan hæve beløbet som "Privat indskud hævet", men jeg er ikke revisor... bare en lattergal latterkonsulent :-)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:43

Hej Thomas

Jeg skal til advokat i morgen - og det er derfor jeg spørger - så kunne jeg tage blanketter og oplysninger med til ham - for ja, der er ingen tvivl om at penge til en prof er givet godt ud i denne sammenhæng...

Mette

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:29

Hej Mette

Godt at du vil benytte en advokat, men jeg ved desværre ikke hvilke blanketter du skal bruge.

Men glæder mig til at høre mere om, hvad det er at I vil sætte i gang sammen :-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:16

Hej Mette,

Jeg vil anbefale dig at få en advokat til at kigge på det - og i samme forbindelse lave en I/S kontrakt. Det spørger bankerne
nok også efter hvis I skal ud og låne penge.

Du er opmærksom på ulemperne ved et I/S ikke? Måske var det bedre at lave et aps, selvom det koster nogle penge. Men
noget af det kan jo godt være aktiver.

Held og lykke med forretningen.

Sig til hvis I mangler noget udstyr.  

Mvh.Daniel

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:27

Mon ikke det er denne her til oprettelse :
http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf

Og denne her til ophør :
http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/oph%F8rsblanket-revideret-prod-okt06.pdf

Har du digital signatur, gå til webreg.dk og det hele er meget lettere :-)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 23:06

Tak skal i ha' - jeg fandt ud af det ved at ringe til erhvervs- og selskabsstyrelsen :-)

Mette

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:24

Jeg er helt enig med Daniel. Overvej Aps tankegangen. Hvis der er en værdi af firmaet i dag (som jeg formoder er en enkeltmandsvirksomhed) er etableringen af I/S'et jo udtryk for at du afstår 50% af virksomheden til den anden part og det kan muligvis udløse skat. Alternativet er at du forud for optagelsen af den nye medpartner omdanner virksomheden til anpartsselskab hvorefter han kan nytegne anparter uden konsekvenser for dig. Men tal med advokaten om det og interessentskabskontrakt (eller anpartshaveroverenskomst).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)