Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Suplerende dagpenge ved opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at åbne klinik med alternativ behandling. Så var det jeg tænkte på hvis jeg i en opstartperiode måske kun har arbejde til 2-3 dage om ugen kan man så få suplerende dagpenge?

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:28

Hej,

Ja det kan du i teorien godt. Hvis du har mindre end 30 timer (mener jeg det er) kan du få supplerende dagpenge.

MEN! For det første skal ALLE de timer du arbejder i virksomheden tælles med. Dvs. også alle de timer du ikke får penge for, såsom administration, kørsel - ja sågar de timer du tænker på hvordan du kan udvide forretningen(hvordan de så end vil kontrollere dette). Derudover vil din indtægt blive omregnet til en timeløn omkring 160,-. Dvs. hvis du tager 320/timen er det i princippet 2 timer.

Så i praksis skal du enten have MEGET få timer og/eller tage en meget lav timeløn for det kan betale sig. Derudover skal du jo så stadig være arbejdssøgende - dvs. sende ansøgninger ud og hvad der ellers hører med, og du risikerer jo så ligepludselig at skulle i noget aktivering eller andet.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:45

Nej det kan du som hovedregel ikke.

Og et godt råd, lad være med at gå efter det, uanset om det kan gives, vil du møde mange restriktioner, som hindrer dine muligheder og beslaglægger din tid.

Økonomisk vil der heller ikke være meget at hente, de få tusinde kr. kan du sikkert sagtens tjene ved at arbejde på deltid et eller andet sted. Og derved bevare friheden til selv at bestemme, (hvilket jo nok er et af dine mål med at være selvstændig :-)

mvh Carl

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)