Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance arbejde for amerikansk firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står med muligheden for at kunne få 20+ timers arbejde om måneden ved et amerikansk firma, hvor jobbet går på at redigere video content til sociale medier. Håbet er selvølgelig at kunne få mere arbejde oveni, og gøre det til et fuldtidsarbejde med tiden.

Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal gøre dette korrekt, så jeg ikke får problemer med skat, da firmaet er udenlandsk.

Skal jeg oprette mig som selvstændig, eller blot indberette det som honorararbejde?

På forhånd tak for input!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige umiddelbart lyder det som det kunne være alm momspligtig aktivitet = du nok bør have CVR med moms (også selv om du ikke lægger moms på til USA) men stadigt indberetter salget momsmæssigt som du skal

Det ville så nok være personlig virksomhed der var bedst - ikke omk af betydning og du har vel ikke en personlig risiko ved det og det er vel reelt lønmodtager så personlig virksomhed virker nærmest her (og uden risiko for skat med lønmodtager/selvstændig - som jeg dog ikke kender i detaljer ved udenlandsk ansættelse)

Jeg tror du skal have CVR her - hvis ikke selskabet har dansk afd. der kan aflønne og du skal have over 50.000 kr ind om året - ellers kan du godt være selvindberetter (og hvad USA selskabet så skal indberette ved jeg helt enkelt ikke)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)